3 סיבות לכשלון בהטמעת מערכת CRM

לינקים שימושיים
אם אתם בעלי עסקים שמשווקים באלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש ואתם מנהלים מעל 2 עובדים. אולי אחד מהמשפטים הבאים של הלקוחות שלנו נשמע לכם מוכר : "אין לי שליטה ובהירות בעסק, אני לא יודע מה קורה בשיווק, מכירות ושירות אצלי בעסק – אין מקור אמת אחד, הכל מפוזר בין האקלסים" "אני והצוות שלי מתעסקים בנוהל כיבוי שריפות ועבודה שחורה 60% מהיום" "נופלים לי לידים בין הכסאות, שוכח לחזור אליהם ואני מפספס לפחות 30% מהלידים, אני משלם אלפי שקלים על שיווק בכל חודש ומשאיר כסף על הרצפה" תשאירו לנו פרטים בלינק למאטה לקבלת שיחת ייעוץ חינמית לאפיון העסק שלכם 👇
השקתי מדריך על "איך אפשר לבנות מקום אחד מסודר לנהל ממנו את כל העסק" לגמרי בחינם !
אם אתם מחפשים מערכת CRM ישראלית עם כוחות על בינלאומיים, תכירו את פיירברי – לשעבר פאוורלינק, הרשמו לקבלת חודש ניסיון חינם!
אם אתם מחפשים מערכת שתוכלו לממשק איתה את שאר המערכות בעסק שלכם ולעשות אוטומציות (קסמים), תוכלו להתנסות עם 10,000 פעולות חינם דרך הלינק שלנו במייק – לשעבר אינטגרומט:
רוצים מערכת דיוור ישראלית ברמה בינלאומית עם אופציות לאוטומציות / הקמת דפי נחיתה / ניתוח מעמיק של מערכי השיווק שלכם במייל, סמוב תיתן לכם את הפתרונות האלה והרבה מעבר. הירשמו דרך הלינק שלנו להמון הטבות שוות!
המערכת המפורסמת והמדוברת ביותר בעולם שנוצרה כחול לבן בישראל – לניהול פרויקטים, משימות, לקוחות ועוד.
חשוב שתכירו את מערכת הנהלת חשבונות המתקדמת בשוק, מערכת סאמיט
מערכת סליקה מתקדמת, עם אפשרויות אוטומציה מדהימות. קבלו הטבות שוות בלינק :
מערכת מושלמת לניהול משימות, פרויקטים, עובדים ואפילו יכולה לשמש אתכם בתור מערכת ניהול לקוחות. קליקאפ היא המערכת בה מאורגנים כל הפרויקטים שלי לפיתוח העסק והשיווק.
מחפשים מערכת CRM בינלאומית שאפשר לשלב בה ניהול פרויקטים, עם חשבונאות ומרכזיה ישראלית – כדאי לכם להירשם ולראות את אורגימי, לקבלת חודש ניסיון חינם ליחצו!
מעדיפים מערכת CRM בינלאומית עם אופציה לשימוש בעברית/אנגלית, תכירו את פיידפרייב, ואם תירשמו דרך הלינק תקבלו חודש ניסיון חינם :
המרכזיה הטלפונית המתקדמת בישראל, עם יכולות Ai שישדרגו את העבודה היומיות של צוות המכירות הטלפוניות והתמיכה שלכם.
מנהלים אתר eCommerce ומחפשים פתרון שיכלול פופ אפים, מיילים לנטישת עגלה ועוד המון פיצ'רים שווים שישאירו את הלקוחות שלכם בפה פתוח מהשירות שאתם נותנים להם, הגיע הזמן שתתחילו להשתמש בFlashy App :
כמו גוגל שיטס, אבל על סטרואידים. אפשר לבנות כמעט כל סוג מערכת שתרצו עם איירטייבל – CRM, ניהול מלאי, ניהול משימות… וזו רק ההתחלה.
מחפשים מערכת טפסים שנראית טוב יותר מGoogle Forms עם אפשרויות עיצוב ואוטומציה מתקדמות מהטובות בעולם?
רוצים לחבר את העסק שלכם לוואטסאפ? טיימליינס היא המקום : (מומלץ לטכנולוגיים ביניכם)
מערכת לשליחת מסמכים לחתימה דיגיטלית לבעלי עסקים

יותר מ-50% מהטמעת מערכות CRM נכשלות – במאמר הזה תגלו את שלוש הסיבות העיקריות לכישלון בתהליך ההטמעה, ואיך להבטיח שהמערכת תעבוד בשבילכם ולא נגדכם.


מבוא

מחקרים שנעשו על ידי חברות בינלאומיות כמו גרטנר, Selling Power ו-AMR Research מראים על אחוזי כישלון של בין 30% ל-60% בהטמעת מערכות CRM. גרוע מכך – כמעט מחצית מהחברות ניסו להטמיע מערכת CRM פעמיים או יותר.

אז למה זה קורה? ואיך אפשר להימנע מהכישלון הזה ולוודא שמערכת ה-CRM שלכם תעבוד עבורכם – ולא להפך?

במאמר הזה אני מציג את שלושת הגורמים המרכזיים לכישלון על פי ניסיון של מאות חברות, וגם מתוך מעל 350 פרויקטי הטמעה שביצענו ב-RYSE.


1. חוסר מיקוד במטרה המרכזית של ההטמעה

בעלי עסקים רבים מתחילים בתהליך של הטמעת מערכת CRM מתוך תחושה כללית של "צריך סדר", "חייבים לעקוב אחרי לידים", או "המכירות לא מסודרות". אבל בלי מטרה עסקית ברורה, כל המערכת הופכת לגוש אחד מבולגן של פונקציות, שדות ומסכים.

🧠 מה כן לעשות?
התחילו מהגדרת בעיה אחת עיקרית שאתם רוצים לפתור. לדוגמה: "הגדלת מכירות". מסביב למטרה הזו תוכלו להצמיד תהליכים, אוטומציות ודוחות – מבלי ללכת לאיבוד.


2. חוסר מעורבות של העובדים בתהליך

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר לכישלון הוא כשההנהלה בונה את המערכת לבד, בלי לשתף את מי שאמור להשתמש בה בפועל: אנשי מכירות, שירות, אדמיניסטרציה וכו'.

💥 התוצאה:
המערכת לא מתאימה לצרכים בשטח, העובדים לא מתחברים אליה, ובמקרים קיצוניים אפילו מסרבים להשתמש בה.
ראינו לא פעם עובדים שמנהלים את הלידים בגוגל שיטס במקביל ל-CRM. זה מתכון בטוח ללידים שנופלים בין הכיסאות.

הפתרון:
שלבו את הצוות כבר משלב האפיון – בשיחות, בבחירת הכלים, בטסטים, בהדרכות. כשהם חלק מהתהליך, הם מרגישים בעלות על המערכת, ומשתמשים בה בפועל.


3. מידע מלוכלך במערכת (Data Dirty)

כאשר הזנת המידע מתבצעת ידנית בלבד – נוצרים שגיאות, פערים, כפילויות ובעיות אמון במידע. וזה עוד לפני שדיברנו על עובדים שעובדים במקביל בכמה מערכות, ומנהלים מידע בשתי מקומות שונים.

🚫 זה יוצר בלאגן, פוגע בדוחות, משבש אוטומציות – ובסוף פוגע בשירות ובמכירות.

🤖 מה כן לעשות?
בנו את המערכת סביב אוטומציה של הזנת מידע – טפסים שמתחברים ל-CRM, עדכון אוטומטי של שדות, מינימום שדות חובה, צמצום הקלדות ידניות.

המטרה היא שהמערכת תעבוד בשבילכם – לא שאתם תעבדו בשבילה.


סיכום

אם נסכם את שלושת הנקודות:

  1. הגדירו מטרה אחת ברורה לתהליך.

  2. שלבו את הצוות משלב האפיון וההטמעה.

  3. השקיעו באוטומציה וניקיון מידע כבר מההתחלה.

יישום נכון של שלושת הדברים האלו יעלה משמעותית את הסיכוי שלכם להטמעה מוצלחת – וישאיר אתכם מחוץ לסטטיסטיקת הכישלונות.


רוצים ליווי מקצועי בהטמעת מערכת CRM?

ב-RYSE ביצענו מעל 350 פרויקטים של הטמעת CRM ואוטומציה בהתאמה אישית לעסקים. אם אתם רוצים לוודא שהמערכת שלכם תעבוד כמו שצריך – לחצו כאן והשאירו פרטים לתיאום שיחה.

שתפו את הסרטון:

הדרכות שעשויות לעניין אותך

קבלו בחינם את ההדרכות הכי חדשות שלנו​