
הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן!
רוצים לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ ואפיון ראשוני ללא עלות?
תשאירו את הפרטים שלכם למטה עכשיו 👇

מאת: חמי שריימן, מייסד RYSE – מומחים להטמעת CRM ואוטומציות בעסקים
נשמע מופרך? זה נתון שהגיע ממחקר שפורסם בפורבס, והוא חשף כמה עובדות מדאיגות לגבי הזמן שאנשי מכירות משקיעים במה שהם אמורים לעשות – למכור.
במאמר הזה נצלול לנתוני המחקר, נראה על מה באמת מתבזבז הזמן של אנשי המכירות, ונציג פתרונות פרקטיים שמאפשרים לחסוך אלפי שקלים לעסק – כל חודש.
המחקר של פורבס סקר למעלה מ-1,000 אנשי מכירות בארגונים שונים. אחת המסקנות הבולטות הייתה ש:
רק 35.2% מהזמן של אנשי המכירות מוקדש למכירות ממש.
64.8% מהזמן מושקע במשימות אדמיניסטרטיביות, תיאומים, הקלדות ב-CRM, הכנות לפגישות, הצעות מחיר, ועוד.
ואם זה לא מספיק, אז רק 53% מאנשי המכירות עמדו ביעדים שלהם.
נכון להיום, בארה״ב איש מכירות מרוויח בממוצע 105,000$ בשנה. לפי המחקר, יותר מ-68,000$ מזה משולמים עבור זמן עבודה שהוא לא מכירה.
הנה פירוט של משימות שלא קשורות ישירות למכירה, אבל גוזלות את רוב הזמן של אנשי המכירות:
15% – משימות אדמיניסטרטיביות
14% – תיאום וניהול פגישות
11% – איסוף מידע ומחקר על לידים
10% – בדיקת התאמה של לידים (פרוספקטינג)
8.5% – פגישות צוות פנימיות
7% – נסיעות ללקוחות
6.5% – שליחת הצעות מחיר ומענה ראשוני ללידים
5% – זמן מנוחה, אוכל וכו׳
4.5% – תכנון פייפליין
<4% – הכשרות פנימיות
אלו כמה מהתסכולים שעלו מהשטח:
"אני צריך להכין הצעות מחיר בעצמי כל הזמן"
"אני לא זוכר מה דיברתי עם הלקוח בפגישה הקודמת"
"אני מבזבז שעות על אקסלים במקום לעבוד ב-CRM"
"אף אחד לא הגדיר לי סדר עדיפויות"
"ה-CRM עובד עליי – לא בשבילי"
מערכת Follow-Up אוטומטית
לא לשלוח רק הצעת מחיר ולחכות. צריך לבנות סדרת מעקב אפקטיבית.
שיטה אחידה לעבודה ב-CRM
בלי אקסלים, בלי קפיצות – מערכת אחת עם הגדרות ברורות לכולם.
מערכת לקביעת פגישות אוטומטית (כמו Calendly)
כדי לחסוך את הזמן של התיאומים הידניים.
CRM מאוחד עם מידע מרוכז
בלי לעבור בין מערכות שונות – הכל במקום אחד.
שליחת הצעות מחיר אוטומטית מה-CRM
כולל פרטים מלאים על העסקה, הלקוח, מוצרים וכו׳.
הטמעת חתימה דיגיטלית
עם מעקב אוטומטי ותזכורות ללקוח – בלי לרדוף אחרי חוזים.
הדרכות פנימיות מובנות ב-CRM
צ׳קליסטים, סרטונים, וסדר קבוע להכשרה של כל איש מכירות חדש.
לוחות בקרה עם משימות ויעדים לכל מחלקה
כדי שכל מנהל יראה בלחיצה מה קורה – בכל רגע נתון.
כל שעה שאיש מכירות לא מוכר – עולה לכם כסף.
כמעט שני שלישים מהשכר שלו הולכים על משימות שאפשר היה להפוך לאוטומטיות.
אם אתם רוצים לדעת איך בונים מערכת מכירות אפקטיבית, עם מינימום התעסקות ומקסימום מכירה – אתם מוזמנים להמשיך לצפות בערוץ שלנו ביוטיוב או לפנות אלינו להתייעצות אישית.