לוחות בקרה חובה לעסק – מחלקת שירות תפעול 📊 #BI #business #dashboard

לינקים שימושיים
אם אתם בעלי עסקים שמשווקים באלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש ואתם מנהלים מעל 2 עובדים. אולי אחד מהמשפטים הבאים של הלקוחות שלנו נשמע לכם מוכר : "אין לי שליטה ובהירות בעסק, אני לא יודע מה קורה בשיווק, מכירות ושירות אצלי בעסק – אין מקור אמת אחד, הכל מפוזר בין האקלסים" "אני והצוות שלי מתעסקים בנוהל כיבוי שריפות ועבודה שחורה 60% מהיום" "נופלים לי לידים בין הכסאות, שוכח לחזור אליהם ואני מפספס לפחות 30% מהלידים, אני משלם אלפי שקלים על שיווק בכל חודש ומשאיר כסף על הרצפה" תשאירו לנו פרטים בלינק למאטה לקבלת שיחת ייעוץ חינמית לאפיון העסק שלכם 👇
השקתי מדריך על "איך אפשר לבנות מקום אחד מסודר לנהל ממנו את כל העסק" לגמרי בחינם !
אם אתם מחפשים מערכת שתוכלו לממשק איתה את שאר המערכות בעסק שלכם ולעשות אוטומציות (קסמים), תוכלו להתנסות עם 10,000 פעולות חינם דרך הלינק שלנו במייק :
אם אתם מחפשים מערכת CRM ישראלית עם כוחות על בינלאומיים, תכירו את פיירברי – לשעבר פאוורלינק, הרשמו לקבלת חודש ניסיון חינם!
כלי העל שיאפשר לך לשלוט בכל המערכות העסקיות שלך במהירות מהמקלדת
המערכת המפורסמת והמדוברת ביותר בעולם שנוצרה כחול לבן בישראל – לניהול פרויקטים, משימות, לקוחות ועוד. לחצו על הלינק להטבות שוות :
מחפשים מערכת CRM בינלאומית שאפשר לשלב בה ניהול פרויקטים, עם חשבונאות ומרכזיה ישראלית – כדאי לכם להירשם ולראות את אורגימי, לקבלת חודש ניסיון חינם ליחצו על הקישור עכשיו !
רוצים מערכת דיוור ישראלית ברמה בינלאומית עם אופציות לאוטומציות / הקמת דפי נחיתה / ניתוח מעמיק של מערכי השיווק שלכם במייל, סמוב תיתן לכם את הפתרונות האלה והרבה מעבר. הירשמו דרך הלינק שלנו להמון הטבות שוות!
המרכזיה הטלפונית המתקדמת בישראל, עם יכולות Ai שישדרגו את העבודה היומיות של צוות המכירות הטלפוניות והתמיכה שלכם.
חשוב שתכירו את מערכת הנהלת חשבונות המתקדמת בשוק, מערכת סאמיט, להטבות והנחות לחצו על הלינק
מערכת סליקה מתקדמת, עם אפשרויות אוטומציה מדהימות. קבלו הטבות שוות בלינק :
מערכת מושלמת לניהול משימות, פרויקטים, עובדים ואפילו יכולה לשמש אתכם בתור מערכת ניהול לקוחות. קליקאפ היא המערכת בה מאורגנים כל הפרויקטים שלי לפיתוח העסק והשיווק.
מנהלים אתר eCommerce ומחפשים פתרון שיכלול פופ אפים, מיילים לנטישת עגלה ועוד המון פיצ'רים שווים שישאירו את הלקוחות שלכם בפה פתוח מהשירות שאתם נותנים להם, הגיע הזמן שתתחילו להשתמש בFlashy App :
כמו גוגל שיטס, אבל על סטרואידים. אפשר לבנות כמעט כל סוג מערכת שתרצו עם איירטייבל – CRM, ניהול מלאי, ניהול משימות… וזו רק ההתחלה.
מחפשים מערכת טפסים שנראית טוב יותר מGoogle Forms עם אפשרויות עיצוב ואוטומציה מתקדמות מהטובות בעולם?
רוצים לחבר את העסק שלכם לוואטסאפ? טיימליינס היא המקום : (מומלץ לטכנולוגיים ביניכם)
רוצה לגדול מפרילנסר לסוכנות אוטומציה ? מלא את השאלון הבא כדי להגיש מועמדות :

איך לבנות דשבורד שירות חכם: המדדים שכל עסק צריך לעקוב אחריהם

מאת: חמי שריימן, RYSE – מומחים לאוטומציה ומערכות CRM

ברוכים הבאים להדרכה נוספת על לוחות בקרה, דשבורדים ו-BI – איך שתרצו לקרוא לזה. זו הדרכת המשך לסדרה הקודמת, אז אם לא ראיתם את החלקים הקודמים – אני ממליץ בחום לצפות בהם קודם.

בהדרכה הזו אנחנו מתמקדים במחלקת השירות ואספקת המוצר – איך בונים דשבורד שמספק תמונת מצב אמיתית על מה שקורה שם בפועל. נסקור מדדים מרכזיים שיאפשרו לכם לשפר שירות, לשמר לקוחות ולהגדיל רווחיות.


1. אחוז נטישה (Churn Rate)

המדד הראשון שאני ממליץ למדוד הוא אחוז הלקוחות שעוזבים את השירות. הוא רלוונטי במיוחד לעסקים שעובדים במודל ריטיינר או מוכרים מוצרים נלווים לאורך זמן.

💡 למה זה חשוב?
שימור לקוח עולה הרבה פחות מגיוס לקוח חדש. כשאתם יודעים מי עוזב ולמה – אתם יכולים לשפר את השירות ולמנוע עזיבות עתידיות.


2. סיבות עזיבה

אחוז הנטישה זה ה-כמה, אבל לא פחות חשוב להבין את ה-למה.
האם הלקוחות עברו למתחרה זול יותר?
האם הם סיימו את הצורך במוצר?
האם הם פשוט לא מצאו זמן לעבוד איתכם?

🧠 טיפ:
אם הרבה לקוחות אומרים שאין להם זמן לתקשר איתכם – אולי הגיע הזמן לחשב מסלול מחדש, לפשט תהליכים, לצמצם שיחות זום ולהפוך את השירות שלכם ליותר נוח עבורם.


3. ניתוח ביצועי הצוות

כדי לשפר את השירות, אתם חייבים להבין איך הצוות שלכם מתפקד:

  • כמה משימות בוצעו על ידי כל חבר צוות?

  • כמה פניות שירות פתוחות ונסגרו?

  • כמה זמן בממוצע לוקח לסגור פנייה?

כל אלה עוזרים להבין אם הצוות עמוס מדי, אם צריך להכשיר עוד עובדים, ואם יש צווארי בקבוק שצריך לטפל בהם.


4. חלוקת עומסים בין אנשי צוות

הצגת כמות הלקוחות (או השעות) שכל איש צוות מטפל בהם יכולה לעזור מאוד בחלוקת עומסים חכמה.

🎯 לדוגמה:
אם פרויקט אחד לוקח 200 שעות בחודש, זה שווה ערך לחמישה פרויקטים של 40 שעות. חשוב שתהיה לכם תמונה ברורה כדי לא להעמיס על איש צוות אחד יותר מדי.


5. עלות שירות לעומת הכנסה מלקוח

כמה אתם משלמים לאיש השירות על העבודה לעומת ההכנסה מהלקוח?

📊 אם לקוח מכניס 100 ש"ח ואתם משלמים 30 ש"ח על השירות – אתם ב-30% הוצאה.
הנתון הזה עוזר להבין את הרווח האמיתי מכל עסקה, וזה מידע קריטי במיוחד כשאתם בונים תוכניות צמיחה או מתמחרים שירותים מחדש.


6. סקר שירות (CSAT/NPS)

בסיום כל פרויקט – אל תוותרו על משוב מהלקוח.
במוצרים פשוטים אפשר לשלוח מייל עם דירוג, אבל כשמדובר בשירותים פרימיום – אני ממליץ מאוד לעשות שיחת סיכום אמיתית ולשאול שאלות כמו:

  • איך הייתה החוויה שלך?

  • האם יש משהו שהיית מצפה שיקרה אחרת?

  • מה גרם לך להיות מרוצה / לא מרוצה?

❤️ המטרה:
לא רק לקבל ציון, אלא להבין באמת את החוויה של הלקוח ולשפר אותה כל הזמן.


לסיכום:

בניית דשבורד שירות נכון היא לא רק עניין של מספרים – זו דרך לקבל תמונה מלאה על הבריאות של העסק שלכם.
ככל שתעקבו אחרי המדדים הנכונים, תבינו לעומק את תהליכי השירות, ותשפרו את חוויית הלקוח – כך גם הרווחיות והשקט התפעולי שלכם יגדלו.

אם אתם צריכים עזרה בבניית דשבורדים מותאמים אישית – אנחנו ב-RYSE כאן בשבילכם.

שתפו את הסרטון:

הדרכות שעשויות לעניין אותך

קבלו בחינם את ההדרכות הכי חדשות שלנו​