
הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן!
רוצים לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ ואפיון ראשוני ללא עלות?
תשאירו את הפרטים שלכם למטה עכשיו 👇

👋 מי אני ולמה להקשיב לי?
אני חמי שריימן, הבעלים של Ryse.co.il.
✅ מ2019 בתחום האוטומציה העסקית, AI ו-CRM
✅עבדנו על 400+ פרויקטים מוצלחים ב-30+ תעשיות, כולל נדל"ן, יועצים, נותני שירות, עמותות, קורסים…
✅ מתמחים בבניית תהליכי אוטומציה חכמים – הלקוחות שלנו חסכו בממוצע 50% מהעבודה התפעולית בעזרת אוטומציות, והגדילו מכירות ב-30% עם מערכות CRM שבנינו להם.
יתרון : הופך אותך לטוב יותר בעבודה שלך
יתרון : עוזר לך לייצר מערכות/סיסטמים/פיתוחים ששווים עשרות אלפי עד מאות אלפי שקלים – ממש ליישם דברים רלוונטיים לעסק שלך.
הערה חשובה : זה לא ה"נוסחה" היחידת להצלחה, תיזהרו תמיד מליפול ל"נוסחה" אחת ספציפית.
אני אסביר לכם בסרטון את המדע וההגיון מאחורי מה שהופך את הנוסחה הזאת למוצלחת ככה שאם תיתקלו בבעיות בשיחות שלכם עם GPT תוכלו לדייק את התוצאות שלכם בצורה הגיונית במקום עם תחושת בטן ולא תצטרכו לעקוב ספציפית אחרי הנוסחה הזאת אלא להיעזר בה כדי להשתפר לאורך זמן בתקשורת שלכם עם כלים של AI.
הזהות כוללת תפקיד, כישורים ויכולות שיש לAI שאתם רוצים שיעשה את הפעולה עבורכם.
"תבנה לי טקטסים למסע לקוח בווצאפ ללידים בשביל לקוח שלי בתחום הקורסים"
תפקיד : "אתה קופירייטר ומומחה בינלאומי לשיווק אוטומטי בווצאפ, עם כישורים להמיר לידים ללקוחות משלמים באמצעות טקסטים שמושכים לקריאה ומעודדים רכישה. תפקידך הוא לכתוב טקסטים למסע לקוח שמטרתו להמיר לידים חמים ללקוחות משלמים עבור לקוח שלי שמוכר קורסים דיגיטליים."
משימה : "תבנה לי טקטסים למסע לקוח בווצאפ ללידים בשביל לקוח שלי בתחום הקורסים"
תוספות חשובות לתפקיד :
📈 התוצאה: תשובה יותר רלוונטית ומדויקת לצרכים שלך.
⬆️ מחקרים מראים שהגדרת תפקיד מדויק יכולה לשפר את הדיוק ב-10%-25%!
⬆️ אם תוסיפו כישורי מפתח ו"תחמיאו לו כמה שהוא תותח במה שהוא עושה" האחוזים עולים אפילו יותר עם שיפור של 115% בדיוק של המענה שתקבלו.
המשימה היא מה שרוב האנשים בדרך כלל מזינים למודל בציפייה לקבל תוצאה. זהו תיאור ישיר של מה שהם רוצים להשיג מהצ'אט. בשלב הזה מומלץ לתת פירוט רחב יותר ממה שאתם חושבים למשימה שאתם רוצים שתתבצע.
"תבנה לי טקטסים למסע לקוח בווצאפ ללידים בשביל לקוח שלי בתחום הקורסים"
תפקיד : "אתה קופירייטר ומומחה בינלאומי לשיווק אוטומטי בווצאפ, עם כישורים להמיר לידים ללקוחות משלמים באמצעות טקסטים שמושכים לקריאה ומעודדים רכישה. תפקידך הוא לכתוב טקסטים למסע לקוח שמטרתו להמיר לידים חמים ללקוחות משלמים עבור לקוח שלי שמוכר קורסים דיגיטליים."
משימה : "צור סדרת הודעות למסע לקוח בוואטסאפ עבור לידים של לקוח שלי בתחום הקורסים. ההודעות צריכות להיות ממוקדות במטרת ההמרה, מותאמות לשלבי המשפך השונים (התעניינות ראשונית, חימום, סגירה), ולשמור על טון אישי ומניע לפעולה. תוך שימוש בשפה משכנעת, הנעה רגשית וקריאות לפעולה ברורות."
בפרומפטים מתקדמים ניתן להכניס משתנים שמשתנים לפי הצורך, למשל תחום העסק, הצעת הערך או שם הלקוח.
❌ לפני: פרומפט לא דינמי
"כתוב אימייל לקידום שירותי אוטומציה בתחום הדיגיטל."
✅ אחרי: פרומפט דינמי ומדויק
"כתיבת אימייל מותאם אישית לבעלי סוכנויות שיווק המעוניינים לשלב אוטומציה עסקית.
מבנה האימייל: פתיח אישי, הצגת הבעיה הנפוצה, הצעת פתרון מבוסס אוטומציה עם AI, וסגירה עם קריאה לפעולה מדויקת.
משתנים לדינמיות: {תחום עסק}, {הצעת ערך}, {פרטי קשר}."
📈 התוצאה: פרומפט גמיש שניתן להתאים לכל עסק ולייצר טקסטים איכותיים וממוקדים.
⬆️ הוספת משתנים יכולה לשפר את הרלוונטיות וההתאמה של הטקסטים ב-30%!
🧠 Chain of Thought – תהליך חשיבה🧠
הנחיית המודל לחשוב בצורה מסודרת עם סדר פעולות מוגדר מראש.
❌ לפני: פרומפט ללא תהליך חשיבה
"כתוב תסריט לסרטון תדמית."
✅ אחרי: פרומפט עם Chain of Thought
"צור תסריט לסרטון וידאו מעניין ואינפורמטיבי באורך 30 שניות על אוטומציה עסקית. התוכן צריך להיות ברור, תמציתי וקל להבנה עבור קהל כללי. השתמש בתהליך הבא שלב אחר שלב כדי להבטיח שהתסריט שלך יהיה איכותי:
סעיף הספציפיקציות הוא הזדמנות לרשום את הנקודות החשובות ביותר בנוגע לביצוע המשימה שתוארה. הרשימה מאפשרת לך להוסיף הוראות חדשות בקלות תוך כדי בדיקות ושיפור ההנחיה.
כמובן, כדאי להימנע מהעמסת מידע מיותר – פחות זה יותר.
דוגמה למשימה:
"צור הודעות מעוררות עניין ובלתי פורמליות לפניות קרות עבור משתמשים המעוניינים לקדם שירותים או מוצרים בנישה ספציפית, עם דגש על שילוב כלי אוטומציה וCRM לצמיחה עסקית. ההודעות צריכות להיות ישירות, ידידותיות ומותאמות אישית לנמען, ולעודד שיחה על איך אוטומציה וCRM יכולים להועיל לעסק שלהם."
דוגמאות לספציפיקציות:
סעיף הספציפיקציות מספק הזדמנות לשלב טכניקה נוספת שהוכחה כמגבירה את איכות וכמות התגובות, והיא EmotionPrompt. לשפה רגשית יש השפעה דרמטית על איכות התשובות שהמודל מפיק. EmotionPrompt מתייחס להוספת מילים או משפטים קצרים המכילים גירוי רגשי להנחיה המקורית, כדי לשפר את ביצועי המודל.
הוספת משפטים פשוטים עם גירוי רגשי לספציפיקציות גורמת למודל לעבד מידע באופן מעמיק ומחושב יותר, מה שעוזר במיוחד במשימות מורכבות הדורשות חשיבה זהירה.
דוגמא :
❌ לפני: פרומפט יבש וחסר רגש
"סווג לידים נכנסים לפי דגת חום ורלוונטיות."
✅ אחרי: פרומפט עם רגש והנעה לפעולה
"אתה אחראי סיווג הלידים עבור צוות המכירות שלנו.תפקידך חיוני להצלחת העסק שלנו, מכיוון שהסיווג הנכון עוזר לנו להגיב ללקוחות מהר יותר, לתת מענה מהיר יותר ללידים שאנחנו יכולים לעזור להם הכי הרבה ולהגדיל הכנסות לחברה.אנא סווג כל ליד לפי הקטגוריות הבאות: {רלוונטיות}, {דחיפות}, {תוכן}."
⬆️ הוספת גירוי רגשי שיפרה את ביצועי המודל ב-8% במשימות פשוטות וב-115% במשימות מורכבות, בהשוואה להנחיה ללא רמזים. גירוי רגשי גם שיפר את מידת האמינות והאינפורמטיביות של תשובות המודל ב19% ו-12% בהתאמה.
🔗הקשר (Context) – מידע רקע שמשפר את ביצועי המודל 🔗
מתן הקשר לגבי באיזה סביבה המודל פועל (large language model – LLM) ולמה הוא מבצע את המשימה יכול לשפר את הביצועים שלו.
הדבר משלב טכניקות קודמות כמו Role Prompting (בהבהרת מי הוא המודל, מה הוא עושה ולמה), וניתן גם להשתמש כאן ב-EmotionPrompt על ידי הדגשת חשיבות תפקידו של המודל להצלחת העסק ואף לחברה כולה.
"החברה שלנו מספקת פתרונות מבוססי אוטומציה וCRM לעסקים בתחומים שונים. אנו מקבלים כמות גדולה של פניות באתר מלקוחות פוטנציאליים דרך טופס יצירת הקשר באתר שלנו.
התפקיד שלך בסיווג הפניות הללו הוא חיוני עבור צוות המכירות שלנו, מכיוון שהוא מאפשר להם לתעדף את מאמציהם ולענות לפניות בצורה מהירה ויעילה.
באמצעות זיהוי מדויק של הזדמנויות ושל פניות הדורשים התייחסות, אתה תורם ישירות לצמיחה ולהצלחה של החברה שלנו, ולכן אנו מעריכים מאוד את ההתחשבות והדיוק שלך במיון המיילים."
📖דוגמאות (Examples) – הצגת דוגמאות לתשובות הרצויות 📖
בקטע הדוגמאות, אנו משתמשים בטכניקה המכונה Few-Shot Prompting כדי לשפר את הביצועים ולכוונן את הטון, הפורמט ואורך התגובה.
זוהי שיטה שבה מספקים למודל מספר דוגמאות של קלט-פלט כחלק מהפרומפט. דבר זה מאפשר למודל לבצע משימות חדשות ללא צורך בכיול נוסף (Fine-Tuning).
💡 מסקנה:
מודל הבינה המלאכותית (LLM) אינו "לומד" מידע חדש במובן הקלאסי, אלא הפורמט והמבנה של הדוגמאות או התוויות הם שמובילות לשיפור הדיוק.
⬆️ מודל GPT-3 175B השיג שיפור ממוצע של 14.4% בהשוואה לביצועיו ללא דוגמאות, כאשר השתמשו ב-32 דוגמאות לכל משימה.
📝הערות (Notes) – הנחיות נוספות לשיפור איכות התוצאה 📝
חלק ההערות הוא ההזדמנות האחרונה שלך להזכיר למודל הבינה המלאכותית (LLM) היבטים חשובים של המשימה ולהוסיף פרטים סופיים כדי לכוון את הפלט לסגנון הרצוי שלך.
רשימת ההערות יכולה לכלול דברים כמו:
מבנה רשימת ההערות:
רשימה זו מתחילה רזה (מעט הערות) אך לרוב מתרחבת לכמה שורות נוספות לאחר כמה סבבים של בדיקות ושיפורים. זוהי דרך מצוינת להוסיף דברים מבלי שתצטרך לשכתב את כל הפרומפט.
🙄"Lost in the Middle" – מגבלת המודל
הוספת חלק ה'הערות' בפרומפט מבוססת על אפקט "אבוד באמצע" (Lost in the Middle), שמצביע על מגבלה משמעותית של מודלי שפה בטיפול בכמות גדולה של טוקנים (Tokens).
🧐 מהו אפקט "אבוד באמצע"?
⬆️ כאשר המסמך הרלוונטי ממוקם בתחילת או בסוף ההקשר, מודל GPT-3.5-Turbo מגיע לכ-75% דיוק במשימת שאלות ותשובות (QA), עלייה של 20%-25% בהשוואה למצב שבו המסמך הונח באמצע.
פרומפטים ארוכים יכולים להיות מבולגנים. עבורנו (ועבור מודלים של בינה מלאכותית), חשוב לשמור על מבנה ברור שמדגיש את המרכיבים השונים של הפרומפט. הדרך היעילה ביותר כיום היא שימוש ב-Markdown, שפת עיצוב טקסט פשוטה ונפוצה ברחבי האינטרנט.
Markdown מספק כלים לארגון פרומפטים:
💡 אפילו OpenAI כותבים את הפרומפטים שלהם ב-Markdown, וזה עשוי להשפיע על מערכי הנתונים המשמשים לכיול המודלים שלהם. לכן, לאמץ את השיטה הזו יכול לעזור הרבה!
# תפקיד
# משימה
# ספסיפיקציות
# תוכן
## מידע על העסק
## מידע על לקוחות העסק
##שירותי העסק
# דוגמאות
### דוגמא 1
שאלה :
תשובה :
### דוגמא 2
שאלה :
תשובה :
# הערות
איך זה עובד?
דוגמה מעשית:
אם תבקש מהמודל להשלים את המשפט:
"הכלב ישן על ה…"
איך לבחור את הערך המתאים?
טמפרטורה להגדרות מודל :
שורה תחתונה: אם אתה רוצה תשובה מדויקת וקבועה ← שמור על טמפרטורה נמוכה. אם אתה רוצה יצירתיות והפתעות ← השתמש בטמפרטורה גבוהה.
💡 שימוש נכון בפרומפטים מאפשר ניצול AI זול ומהיר יותר
⚡ גורם מכריע להצלחת עסקים שמשתמשים בAI בשירות שהם נותנים ללקוחות שלהם
🚀 מיומנויות אלו קריטיות להצלחה ארוכת טווח בעולם המודרני
💡 סוכנים AI GPTs
🎙️ סוכנים קוליים (Voice Agents)
🤖 אוטומציות Zapier, Make, Airtable
פעל כחמי שריימן, יזם שמנחה את הקהל שלו בגדילה מפרילנסר בתחום האוטומציה לסוכנות דרך תוכן ביוטיוב.
השב לפניות הקשורות לגדילה מפרילנסר לסוכנות תוך שימוש אך ורק במסמכים המסופקים – תמלילים מסרטוני היוטיוב של חמי.
חקה את סגנון התקשורת של חמי בתגובותיך בהתבסס על התוכן בתמלילים הללו.
התמלילים אינם באיכות גבוהה, כלומר ייתכנו בהם שגיאות כתיב ועיצוב.
לכן, בתשובותיך, אל תשתמש בתוכן המסמך כפי שהוא, אלא שפר את סגנון הכתיבה הכללי, הדיוק והשפה כדי לשפר את חוויית המשתמש בצ'אט.
מאגר ידע מתמלילי סרטוני היוטיוב של חמי – לשימוש במענה על שאלות עסקיות הקשורות לגדילה מפרילנסר לסוכנות אוטומציה.
##שאלה #1 : "אני כרגע עובד כפרילנסר לבד, איך אדע שהגיע הזמן להפוך לסוכנות?"
##תשובה :
"אם אתה מרגיש שאתה כל הזמן עמוס, דוחה פרויקטים כי אין לך זמן, או שההכנסה שלך תקועה כי אתה מוגבל לשעות העבודה שלך – אלה סימנים ברורים שאתה מוכן לשלב הבא.
בתכנית אני מלמד איך לבנות צוות, למפות תהליכים, ולהוציא משימות החוצה בצורה חכמה כך שתוכל להרוויח יותר, בלי לעבוד 24/7."
##שאלה #2: "אין לי ניסיון בגיוס עובדים או בניהול צוות, איך אדע שאני אצליח?"
##תשובה:
"לנהל צוות זו מיומנות נרכשת – אף אחד לא נולד עם זה. בדיוק בגלל זה בניתי תהליכים ברורים וגישה מעשית שעובדת גם אם אין לך רקע בניהול.
בתכנית תקבל מודלים מוכנים להעסקה, עבודה עם פרילנסרים, והדרכה פרקטית שתאפשר לך להימנע מטעויות נפוצות ולגייס בצורה חכמה."
אתה עובד מנוסה ובקיא בתור סוכן קולי של מסעדת "וואו טעים פה"
עליך לספק תשובות מדויקות ורלוונטיות לפניות הקשורות ל- "וואו טעים פה", כולל:
"וואו טעים פה" היא מסעדה בסגנון רוק אמריקאי, השוכנת ברחוב "יקר פה ממש" 62 בעיר תל אביב, במדינת ישראל.
המסעדה הוקמה בשנת 2015, והיא ידועה במנות מסורתיות מהמטבח האמריקאי, עם מנות דגל כמו המבורגר וצ'יפס.
שעות הפעילות:
יום ראשון עד שישי: 11:00 בבוקר – 23:00 בלילה
יום שבת: סגור.
המסעדה מציעה תפריט מגוון עם אפשרויות צמחוניות, צמחוניות וטבעוניות, כמו גם התאמות תזונתיות מיוחדות. עם זאת, שאלות בנוגע לתפריט יש להפנות ישירות למסעדה.
הזמנות יש לבצע דרך האתר: wowsotastyhere.co.il/reservations.
דוגמאות לתשובות
שאלה: מה המנה המומלצת בתפריט שלכם?
תשובה: המנה המיוחדת שלנו, המבורגר, משלבת בין טעמים מסורתיים אמריקאים. ניתן לעיין בתפריט המלא ולקבל מידע נוסף על אלרגנים והתאמות תזונתיות דרך אתר האינטרנט שלנו. איך עוד אפשר לעזור לך היום?
שאלה: אפשר להזמין שולחן בבקשה?
תשובה: אני כאן כדי לספק מידע על המסעדה, אך איני יכול לבצע הזמנות. לביצוע הזמנה, אנא בקרו באתר שלנו בכתובת wowsotastyhere.co.il/reservations שם ניתן להזמין בקלות ובנוחות. איך עוד אוכל לעזור לך היום?
דוגמה 3
שאלה: איך מגיעים למסעדה שלכם?
תשובה: המסעדה "וואו טעים פה" ממוקמת ברחוב"יקר פה ממש" 62 בעיר תל אביב, במדינת ישראל.
לקבלת הוראות הגעה מדויקות ממיקומך הנוכחי, אני ממליץ לבדוק באתר שלנו או להשתמש באפליקציית מפות. יש עוד משהו שבו אוכל לעזור לך?
אתה עוזר סיווג לידים מיומן במיוחד, עם יכולת גבוהה לזהות ולסווג תשובות של משתמשים בהתבסס על המגבלות והחסמים שלהם בהשגת היעדים העסקיים שלהם. אתה מומחה בתחום הייעוץ העסקי והמנטורינג.
התפקיד שלך הוא לסווג את תשובת המשתמש לשאלה:
"מה לדעתך יעכב אותך מלהשיג את היעדים העסקיים שלך?"
לתוך אחת מהקטגוריות הבאות:
החברה שלנו מקבלת לידים מלקוחות פוטנציאליים שמחפשים להגדיל את העסקים שלהם.
כדי להבין טוב יותר את הצרכים שלהם ולהתאים להם שירותים, אנו שואלים אותם מהם המגבלות שהם מאמינים שיעכבו אותם מלהשיג את היעדים העסקיים שלהם.
הסיווג הנכון של התשובות הוא קריטי, שכן הוא מסייע לנו לזהות את החששות הנפוצים ביותר ולתעדף את ההתייחסות אליהם.
שאלה: אני צריך עזרה בפרסום ממומן, אני ממש חדש בזה.
תשובה: כישורים
שאלה: כנראה העבודה שלי. אני מאמן אישי במכון כושר, אז אני צריך לאזן בין זה לבין הקמת העסק המקוון שלי.
תשובה: זמן
שאלה: המשפחה שלי היא חלק משמעותי מהחיים שלי, אני מרגיש שזה עלול להפריע.
תשובה: זמן
שאלה: נכשלתי בעבר בעסקים קודמים שלי.
תשובה: אמונות
👋 זהו להיום.
שיהיה המון בהצלחה – וניפגש בהדרכות הבאות!
אם אתה רוצה להיות מעודכן ברגע שיוצא סרטון חדש תירשם לערוץ שלי ביוטיוב 😊