איך לבצע אונבורדינג ללקוח בתחום האוטומציה | onboarding

לינקים שימושיים
אם אתם בעלי עסקים שמשווקים באלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש ואתם מנהלים מעל 2 עובדים. אולי אחד מהמשפטים הבאים של הלקוחות שלנו נשמע לכם מוכר : "אין לי שליטה ובהירות בעסק, אני לא יודע מה קורה בשיווק, מכירות ושירות אצלי בעסק – אין מקור אמת אחד, הכל מפוזר בין האקלסים" "אני והצוות שלי מתעסקים בנוהל כיבוי שריפות ועבודה שחורה 60% מהיום" "נופלים לי לידים בין הכסאות, שוכח לחזור אליהם ואני מפספס לפחות 30% מהלידים, אני משלם אלפי שקלים על שיווק בכל חודש ומשאיר כסף על הרצפה" תשאירו לנו פרטים בלינק למאטה לקבלת שיחת ייעוץ חינמית לאפיון העסק שלכם 👇
השקתי מדריך על "איך אפשר לבנות מקום אחד מסודר לנהל ממנו את כל העסק" לגמרי בחינם !
אם אתם מחפשים מערכת שתוכלו לממשק איתה את שאר המערכות בעסק שלכם ולעשות אוטומציות (קסמים), תוכלו להתנסות עם 10,000 פעולות חינם דרך הלינק שלנו במייק :
אם אתם מחפשים מערכת CRM ישראלית עם כוחות על בינלאומיים, תכירו את פיירברי – לשעבר פאוורלינק, הרשמו לקבלת חודש ניסיון חינם!
כלי העל שיאפשר לך לשלוט בכל המערכות העסקיות שלך במהירות מהמקלדת
המערכת המפורסמת והמדוברת ביותר בעולם שנוצרה כחול לבן בישראל – לניהול פרויקטים, משימות, לקוחות ועוד. לחצו על הלינק להטבות שוות :
מחפשים מערכת CRM בינלאומית שאפשר לשלב בה ניהול פרויקטים, עם חשבונאות ומרכזיה ישראלית – כדאי לכם להירשם ולראות את אורגימי, לקבלת חודש ניסיון חינם ליחצו על הקישור עכשיו !
רוצים מערכת דיוור ישראלית ברמה בינלאומית עם אופציות לאוטומציות / הקמת דפי נחיתה / ניתוח מעמיק של מערכי השיווק שלכם במייל, סמוב תיתן לכם את הפתרונות האלה והרבה מעבר. הירשמו דרך הלינק שלנו להמון הטבות שוות!
המרכזיה הטלפונית המתקדמת בישראל, עם יכולות Ai שישדרגו את העבודה היומיות של צוות המכירות הטלפוניות והתמיכה שלכם.
חשוב שתכירו את מערכת הנהלת חשבונות המתקדמת בשוק, מערכת סאמיט, להטבות והנחות לחצו על הלינק
מערכת סליקה מתקדמת, עם אפשרויות אוטומציה מדהימות. קבלו הטבות שוות בלינק :
מערכת מושלמת לניהול משימות, פרויקטים, עובדים ואפילו יכולה לשמש אתכם בתור מערכת ניהול לקוחות. קליקאפ היא המערכת בה מאורגנים כל הפרויקטים שלי לפיתוח העסק והשיווק.
מערכת האוטומציה המתקדמת בעולם בשילוב של AI AGENTS לבניה של עוזרים חכמים לעסק
כמו גוגל שיטס, אבל על סטרואידים. אפשר לבנות כמעט כל סוג מערכת שתרצו עם איירטייבל – CRM, ניהול מלאי, ניהול משימות… וזו רק ההתחלה.
מחפשים מערכת טפסים שנראית טוב יותר מGoogle Forms עם אפשרויות עיצוב ואוטומציה מתקדמות מהטובות בעולם?
רוצים לחבר את העסק שלכם לוואטסאפ? טיימליינס היא המקום : (מומלץ לטכנולוגיים ביניכם)
רוצה לגדול מפרילנסר לסוכנות אוטומציה ? מלא את השאלון הבא כדי להגיש מועמדות :

איך לבצע אונבורדינג ללקוח בתחום האוטומציה

 

 

👋 מי אני ולמה להקשיב לי?

 אני חמי שריימן, הבעלים של Ryse.co.il.

מ2019 בתחום האוטומציה העסקית, AI ו-CRM
✅עבדנו על 400+ פרויקטים מוצלחים ב-30+ תעשיות, כולל נדל"ן, יועצים, נותני שירות, עמותות, קורסים…
✅ מתמחים בבניית תהליכי אוטומציה חכמים – הלקוחות שלנו חסכו בממוצע 50% מהעבודה התפעולית בעזרת אוטומציות, והגדילו מכירות ב-30% עם מערכות CRM שבנינו להם.

 

 

תהליך אישי שלי

  • זו השיטה האישית שלי, והיא לא הדרך היחידה.
  • קחו את מה שמתאים לכם ותסננו את מה שלא רלוונטי לכם.
  • ללא הסתרות של מידע – אראה לכם הכול.

 

 

שלושה אתגרים שאונבורדינג טוב פותר:

  1. חרטת קנייה
  2. ציפיות הלקוח
  3. לוגיסטיקה

 

 

בעיה 1: חרטת קנייה

  • לקוח בדיוק שילם לכם כסף.
  • לא משנה כמה טוב תהליך המכירה שלכם – תתעורר אצלו חרטה.
  • המטרה שלכם היא להפחית את החרטה כמה שיותר מהר, ותהליך אונבורדינג טוב מסייע בכך.

 

 

בעיה 2: ציפיות הלקוח

  • האתגר הכי גדול בתחום השירותים הוא תיאום ציפיות.
  • הפרדוקס:
    • כדי לצמוח, צריך לזכות בלקוחות » דבר שמעודד יצירת ציפיות גבוהות בשיווק/מכירות שלכם.
    • כדי לספק פרויקטים בהצלחה, צריך לצמצם ציפיות בתפעול.
  • אונבורדינג מאפשר לכם למסגר ציפיות כבר מההתחלה ולהימנע מבעיות תקשורת שעלולות לצוף בהמשך.

 

 

בעיה 3: לוגיסטיקה (אוטומציה כוללת הרבה משתנים)

  • אוטומציה לרוב מערבת אינטגרציה בין פלטפורמות שונות.
  • כדי לבצע את העבודה, אתם צריכים גישה לחשבונות הלקוח.
  • קבלת הגישות יכולה להיות כאב ראש (2FA, חבילות מנוי שגויות, שיתוף הרשאות וכו').
  • מטרתכם היא למזער חיכוכים ולהשיג את כל הגישות הנדרשות במהירות.

 

 

איך לפתור את שלושת הבעיות?

חרטת קנייה:

  • הודעות אישור תשלום ושליחת חשבונית מס/קבלה אוטומטית
  • הבעת הערכה ללקוח
  • יצירת תחושת התקדמות מיד לאחר התשלום

ציפיות הלקוח:

  • הגדרת אופן ותדירות התקשורת
  • קביעת ציר זמן ברור (מה קורה בכל שלב)
  • הגדרת "תנאי הצלחה" לפרויקט

לוגיסטיקה:

  • רשימת פלטפורמות מסודרת שהלקוח צריך להירשם אליהן
  • תהליך אונבורדינג מובנה 
  • ניהול מאובטח של סיסמאות וההרשאות

 

 

איך ליישם כל פתרון?

הודעות אישור תשלום

  • תלוי בחברת סליקה שלכם – ברובם המוחלט יש פתרון אוטומטי.
  • במידה ויש לכם יום מוסדר שבו אתם מנפיקים קבלות להעברות בנקאיות עדכנו על כך את הלקוח אבל עדיף באותו היום.

 

 

הבעת הערכה

  • תמיד להביע תודה על כל פעולה של הלקוח (יצירת קשר, תשלום, שיחת ייעוץ וכו').
  • ניתן להגדיר מערכת אוטומטית ששולחת מייל תודה תוך 5 דקות מהתשלום.

 

יצירת תחושת התקדמות

  • מיד לאחר התשלום, יש לשלוח הודעה שמראה שהפרויקט התחיל.
  • ניתן להשתמש ב-webhook או מערכת אוטומטית לשליחת הודעה כזו.
  • בתוך 5 דקות, הלקוח יקבל 2 מיילים שייצרו אצלו תחושת ביטחון שהעבודה התחילה.

 

 

הגדרת תקשורת ותדירות

  • רוב הספקים לא מגדירים זאת מראש – אך זה הפתרון ל-90% מהבעיות.
  • דוגמאות:
    • "אני זמין כל יום בין 12:00-14:00 ב-ווצאפ לשאלות, ועדכונים יישלחו בימי שלישי ושישי."
    • "אשלח לך מייל יומי בסוף כל יום עבודה עם סטטוס והתקדמות הפרויקט."
  • כל עוד תעמדו בהבטחה שלכם, תמנעו את רוב הבעיות.

 

 

קביעת ציר זמן

  • רוב הפרויקטים מאחרים, אך אין סיבה שפרויקט אוטומציה יתעכב.
  • דוגמאות:
    • 19-22 ביולי: אפיון ובניית מערכת CRM.
    • 23-26 ביולי: יצירת תהליכים ב-Make.com.
    • 27-30 ביולי: בדיקות ומסירה.
  • אם תמסרו את הפרויקט מוקדם מהצפוי, הלקוח יתרשם מאוד.

הגדרת תנאי הצלחה

  • לוודא שהלקוח יודע בדיוק מה הוא יקבל בסיום הפרויקט.
  • דוגמה:
    • "ב-30 ביולי תהיה לך מערכת Airtable שתתעדכן אוטומטית מתגובות חיוביות בקמפיין Facebook שלך."
    • "כל יקבלו Whatsapp בהשארת פרטים באתר + מתנה חינמית ממך במייל"

 

 

רישום פלטפורמות

  • הכנת רשימה של כל הפלטפורמות הנדרשות עם הוראות ברורות ללקוח.
  • ניתן לשלוח זאת במייל האונבורדינג או להדריך בשיחת אונבורדינג.
  • דוגמה:
    • Make.com – הרשמה בלינק: https://www.make.com/en/register
    • לבחור אזור אחסון: EU
    • לא להשתמש באופציית "Sign Up With Google" כדי להימנע מבעיות 2FA.
  • יש לקוחות שנרשמו לבד ונתקלים בבעיות גישה.
  • אחרים לא מבינים את הטכנולוגיה וזקוקים להכוונה.
  • הדרך הכי טובה לפתור זאת היא שיחת אונבורדינג מסודרת של 30 דקות.
  • השיחה עוזרת למנוע בעיות גישה, נותנת ללקוח תחושת ביטחון, ומבטיחה שהפרויקט יוצא לדרך כמו שצריך. 

 

 

משם… פשוט תנו בראש!

תהליך אונבורדינג חזק ישפר כל היבט בעסק שלכם: שמירה על לקוחות, קשרי עבודה, רמת ההכנסות ועוד.

 

 

 

🚀 את/ה פרילנסר בתחום האוטומציה ורוצה לגדול ולהיות סוכנות רווחית?

 

📝 רוצה לבדוק אם התכנית מתאימה לך?
מלא/י את השאלון ונחזור אליך לשיחת התאמה אישית:
https://bit.ly/join-automation-agency

 

📚 רוצה עוד השראה ולמידה מעשית?
הכנתי לך פלייליסט מיוחד עם:
✅ סרטוני הדרכה חינמיים על שיווק, מכירות, תפעול, שירות, פיננסים ועוד
✅ סיפורי הצלחה של בוגרי התכנית
https://bit.ly/agency-training-now

שתפו את הסרטון:

הדרכות שעשויות לעניין אותך

קבלו בחינם את ההדרכות הכי חדשות שלנו​