
הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן!
רוצים לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ ואפיון ראשוני ללא עלות?
תשאירו את הפרטים שלכם למטה עכשיו 👇

אחת השאלות שחוזרות על עצמן בקרב בעלי עסקים היא – “האם באמת משתלם להשקיע במערכת CRM?”
אז התשובה הקצרה היא: כן, ובגדול.
חברת זיפה (Zippia), שמתמחה במחקרי שוק בתחום הקריירה והעסקים, פרסמה מחקר מקיף שבדק את התועלת של מערכות CRM בקרב אלפי חברות ברחבי העולם. הנתונים מדהימים – וזו לא הגזמה.
לפי המחקר, על כל דולר שחברה השקיעה בהטמעת מערכת CRM (כולל אפיון, הטמעה, אינטגרציות, הדרכות ותשלום שוטף) – היא הרוויחה 8.71 דולר בממוצע.
לדוגמה: השקעה של 10,000 ש"ח במערכת CRM יכולה להחזיר כ-87,000 ש"ח לעסק תוך זמן קצר – רק בזכות התייעלות, שיפור במכירות וחיסכון בכוח אדם.
מערכת CRM מסודרת משפרת את יכולת סגירת העסקאות פי 3, בזכות:
איסוף כל הלידים ממקורות שונים למקום אחד
מעקב אחר סטטוס כל לקוח
תזכורות אוטומטיות לפולואפים
שליחה אוטומטית של הצעות מחיר, חוזים ותיאומי פגישות
לקוחות מרוצים יותר – וחוזרים לרכוש שוב – כי הם מרגישים שיש סדר, שקיפות ותיאום ציפיות. המערכת דואגת לעדכן את הלקוח לאורך כל הדרך.
אבל זה גם נתון בעייתי – כי 18% עדיין לא. כל הכוח של מערכת CRM הוא לא רק בניהול לידים – אלא באוטומציות וביכולת לקבל החלטות עסקיות מבוססות דאטה.
אחת התוצאות הבולטות של הטמעת CRM: משרות שלמות שהופכות למיותרות.
משימות כמו שליחת הצעות מחיר, מעקב אחרי תשלומים, תיאומי פגישות ועדכון לידים – עוברות לאוטומציה.
כשהכל מסודר, אין צורך ב”מיקרו-ניהול”, תזכורות ידניות או מעקבים מיותרים. הצוות מתעסק במה שחשוב באמת – במקום לבזבז זמן על טבלאות אקסל ודוחות ידניים.
המערכת צריכה להיות פתוחה כל הזמן, ולשמש ככלי העבודה המרכזי של איש המכירות. מחקרים אחרים מראים שנציגי מכירות עובדים בפועל רק שעתיים ביום (!) – והרבה מזה קשור לניהול לא יעיל של לידים ומידע.
מערכת CRM היא לא רק מערכת טכנית – היא מנוע עסקי לכל דבר.
הנתונים מראים בבירור: מי שמטמיע נכון את המערכת – רואה תוצאות.
אבל חשוב לזכור – כדי להגיע להחזר השקעה אמיתי, צריך לעשות את זה נכון:
אפיון מדויק
התאמה אישית לעסק
הדרכה לצוות
בניית אוטומציות ולוחות בקרה
דברו איתנו ב-RYSE – כבר עזרנו ליותר מ-350 עסקים להטמיע מערכת CRM מותאמת אישית, והיד עוד נטויה.