המדריך המלא לכתיבת פרומפטים שמכניסים כסף – AI ו-GPT יעשו לך את העבודה!

לינקים שימושיים
אם אתם בעלי עסקים שמשווקים באלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש ואתם מנהלים מעל 2 עובדים. אולי אחד מהמשפטים הבאים של הלקוחות שלנו נשמע לכם מוכר : "אין לי שליטה ובהירות בעסק, אני לא יודע מה קורה בשיווק, מכירות ושירות אצלי בעסק – אין מקור אמת אחד, הכל מפוזר בין האקלסים" "אני והצוות שלי מתעסקים בנוהל כיבוי שריפות ועבודה שחורה 60% מהיום" "נופלים לי לידים בין הכסאות, שוכח לחזור אליהם ואני מפספס לפחות 30% מהלידים, אני משלם אלפי שקלים על שיווק בכל חודש ומשאיר כסף על הרצפה" תשאירו לנו פרטים בלינק למאטה לקבלת שיחת ייעוץ חינמית לאפיון העסק שלכם 👇
השקתי מדריך על "איך אפשר לבנות מקום אחד מסודר לנהל ממנו את כל העסק" לגמרי בחינם !
אם אתם מחפשים מערכת שתוכלו לממשק איתה את שאר המערכות בעסק שלכם ולעשות אוטומציות (קסמים), תוכלו להתנסות עם 10,000 פעולות חינם דרך הלינק שלנו במייק :
אם אתם מחפשים מערכת CRM ישראלית עם כוחות על בינלאומיים, תכירו את פיירברי – לשעבר פאוורלינק, הרשמו לקבלת חודש ניסיון חינם!
כלי העל שיאפשר לך לשלוט בכל המערכות העסקיות שלך במהירות מהמקלדת
המערכת המפורסמת והמדוברת ביותר בעולם שנוצרה כחול לבן בישראל – לניהול פרויקטים, משימות, לקוחות ועוד. לחצו על הלינק להטבות שוות :
מחפשים מערכת CRM בינלאומית שאפשר לשלב בה ניהול פרויקטים, עם חשבונאות ומרכזיה ישראלית – כדאי לכם להירשם ולראות את אורגימי, לקבלת חודש ניסיון חינם ליחצו על הקישור עכשיו !
רוצים מערכת דיוור ישראלית ברמה בינלאומית עם אופציות לאוטומציות / הקמת דפי נחיתה / ניתוח מעמיק של מערכי השיווק שלכם במייל, סמוב תיתן לכם את הפתרונות האלה והרבה מעבר. הירשמו דרך הלינק שלנו להמון הטבות שוות!
המרכזיה הטלפונית המתקדמת בישראל, עם יכולות Ai שישדרגו את העבודה היומיות של צוות המכירות הטלפוניות והתמיכה שלכם.
חשוב שתכירו את מערכת הנהלת חשבונות המתקדמת בשוק, מערכת סאמיט, להטבות והנחות לחצו על הלינק
מערכת סליקה מתקדמת, עם אפשרויות אוטומציה מדהימות. קבלו הטבות שוות בלינק :
מערכת מושלמת לניהול משימות, פרויקטים, עובדים ואפילו יכולה לשמש אתכם בתור מערכת ניהול לקוחות. קליקאפ היא המערכת בה מאורגנים כל הפרויקטים שלי לפיתוח העסק והשיווק.
מערכת האוטומציה המתקדמת בעולם בשילוב של AI AGENTS לבניה של עוזרים חכמים לעסק
כמו גוגל שיטס, אבל על סטרואידים. אפשר לבנות כמעט כל סוג מערכת שתרצו עם איירטייבל – CRM, ניהול מלאי, ניהול משימות… וזו רק ההתחלה.
מחפשים מערכת טפסים שנראית טוב יותר מGoogle Forms עם אפשרויות עיצוב ואוטומציה מתקדמות מהטובות בעולם?
רוצים לחבר את העסק שלכם לוואטסאפ? טיימליינס היא המקום : (מומלץ לטכנולוגיים ביניכם)
רוצה לגדול מפרילנסר לסוכנות אוטומציה ? מלא את השאלון הבא כדי להגיש מועמדות :

המדריך המלא לכתיבת פרומפטים שמכניסים כסף –

 AI ו-GPT יעשו לך את העבודה!

 

הסרטון הזה עולה כשירות לציבור הרחב של בעלי העסקים בישראל

 

👋 מי אני ולמה להקשיב לי?

 אני חמי שריימן, הבעלים של Ryse.co.il.

מ2019 בתחום האוטומציה העסקית, AI ו-CRM
✅עבדנו על 400+ פרויקטים מוצלחים ב-30+ תעשיות, כולל נדל"ן, יועצים, נותני שירות, עמותות, קורסים…
✅ מתמחים בבניית תהליכי אוטומציה חכמים – הלקוחות שלנו חסכו בממוצע 50% מהעבודה התפעולית בעזרת אוטומציות, והגדילו מכירות ב-30% עם מערכות CRM שבנינו להם.

 

מה הבעיה העיקרית?

  • מצד אחד, מתחילים פשוט משתמשים ב-ChatGPT באופן בסיסי
  • מצד שני, מומחים מבינים את המדע מאחורי הפרומפטים ומביאים תוצאות מדויקות יותר במאות אחוזים עם טקטס מדויק
  • באמצע – אנשים שמנסים להסתמך על תבניות מוכנות ולא מבינים איך זה באמת עובד, מסתבכים עם שיטות מסובכות מדי, במקום ללמוד את העקרונות הבסיסיים

 

שני סוגי הנדסת פרומפטים

1. שיחתי (Conversational Prompting)

  • משתמשים בשיח עם הבינה המלאכותית
  • נותן תוצאות טובות לשימוש אישי
  • ניתן לבצע תיקונים ושינויים תוך כדי

יתרון : הופך אותך לטוב יותר בעבודה שלך

 

2. חד-פעמי (Single-Shot Prompting)

  • נכתב מראש לפעולה אוטומטית במערכת
  • אין צורך לתקן ולדייק אותו יותר מדי אחרי שליחת ההודעה הראשונית
  • מאפשר קבלת מענה מדויק, רחב ומקצועי לצורך 

יתרון : עוזר לך לייצר מערכות/סיסטמים/פיתוחים ששווים עשרות אלפי עד מאות אלפי שקלים – ממש ליישם דברים רלוונטיים לעסק שלך.

 

למה זה חשוב?

  • שליטה בהנדסת פרומפטים היא מיומנות קריטית בעולם ה-AI
  • ככל שתכתבו פרומפטים טובים יותר – תפיקו יותר ערך מהמודלים
  • הבנה עמוקה של התחום תאפשר לכם להשתמש בAI כדי לייצר כסף ולא רק לסגור לכם פינות בעבודה 

 

הכוח של הנדסת פרומפטים

  • "שפת התכנות החדשה היא אנגלית" – Andrej Karpathy OpenAi Co-Founder,במקרה שלנו גם עברית :)
  • אפשר להחליף קוד מורכב בפרומפט מדויק
  • פרומפטים טובים מאפשרים להנגיש את כוחה של הבינה המלאכותית גם למי שאינו מפתח
  • ככל שתלמדו לכתוב פרומפטים מתוחכמים יותר – תוכלו להתחרות בעולם ה-AI ולהרוויח מזה יותר כסף בעסק שלכם

 

📢 הנדסת פרומפטים – המיומנות הקריטית להצלחה בעבודה עם AI

🔥 למה זה חשוב?

  • ללא הנדסת פרומפטים נכונה:
    • אי אפשר לבנות מערכות קוליות מבוססות AI.
    • אי אפשר ליצור סוכנים חכמים (GPTs).
    • אי אפשר להטמיע AI בתהליכים אוטומטיים (כגון Zapier, Make).

 

מה הרמה שלך כרגע ?

🐣 "המתחיל"

  • משתמש בתבניות פרומפטים מוכנות בלי להבין איך הן פועלות.
  • מתקשה לפתור בעיות, ולכן משתמש במודלים חזקים ויקרים יותר (GPT-4 במקום 3.5).
  • בונה מערכות איטיות ויקרות שלא מביאות ערך אמיתי ללקוח.

👨‍💼 "המומחה"

  • מפתח "ארגז כלים" של שיטות פרומפטים על בסיס מחקר.
  • חושב כמו מהנדס ומיישם את השיטות בצורה חכמה.
  • משיג תוצאות טובות גם עם מודלים פשוטים וזולים.
  • מייצר ערך אמיתי עבור העסק שלך (ואם אתה בתחום שמשתמש בAI אז גם עבור הלקוחות שלך).

 

🏆 המרכיבים של הפרומפט המושלם

 

  1. תפקיד (Role) – הגדרת זהות AI 👷
  2. משימה (Task) – הבהרת הפעולה המבוקשת בצורה מדויקת 🎯
  3. פרטים (Specifics) – הוספת דגשים חשובים לביצוע המשימה 📌
  4. הקשר (Context) – מידע רקע שמשפר את ביצועי המודל 🧠
  5. דוגמאות (Examples) – הצגת דוגמאות לתשובות הרצויות 📖
  6. הערות (Notes) – הנחיות נוספות לשיפור איכות התוצאה 📝

 

הערה חשובה : זה לא ה"נוסחה" היחידת להצלחה, תיזהרו תמיד מליפול ל"נוסחה" אחת ספציפית. 

אני אסביר לכם בסרטון את המדע וההגיון מאחורי מה שהופך את הנוסחה הזאת למוצלחת ככה שאם תיתקלו בבעיות בשיחות שלכם עם GPT תוכלו לדייק את התוצאות שלכם בצורה הגיונית במקום עם תחושת בטן ולא תצטרכו לעקוב ספציפית אחרי הנוסחה הזאת אלא להיעזר בה כדי להשתפר לאורך זמן בתקשורת שלכם עם כלים של AI.

 

 👷 תפקיד (Role) – הגדרת זהות ל-AI 👷

הזהות כוללת תפקיד, כישורים ויכולות שיש לAI שאתם רוצים שיעשה את הפעולה עבורכם.

 

❌ לפני: פרומפט חלש

"תבנה לי טקטסים למסע לקוח בווצאפ ללידים בשביל לקוח שלי בתחום הקורסים"

✅ אחרי: פרומפט חזק

תפקיד : "אתה קופירייטר ומומחה בינלאומי  לשיווק אוטומטי בווצאפ, עם כישורים להמיר לידים ללקוחות משלמים באמצעות טקסטים שמושכים לקריאה ומעודדים רכישה. תפקידך הוא לכתוב טקסטים למסע לקוח שמטרתו להמיר לידים חמים ללקוחות משלמים עבור לקוח שלי שמוכר קורסים דיגיטליים."

משימה : "תבנה לי טקטסים למסע לקוח בווצאפ ללידים בשביל לקוח שלי בתחום הקורסים"

 

תוספות חשובות לתפקיד : 

  • מומלץ להרים לו – "אתה מומחה בינלאומי תותח בתחום… שמביא תוצאות מעולות ללקוחות שלו"
  • ניתן להוסיף כאן שימוש בפרסונות ידועות לשיפור איכות התשובות (למשל: "אתה אלברט איינשטיין, כתוב בסגנונו") 

 

📈 התוצאה: תשובה יותר רלוונטית ומדויקת לצרכים שלך.

⬆️ מחקרים מראים שהגדרת תפקיד מדויק יכולה לשפר את הדיוק ב-10%-25%! 

⬆️ אם תוסיפו כישורי מפתח ו"תחמיאו לו כמה שהוא תותח במה שהוא עושה" האחוזים עולים אפילו יותר עם שיפור של 115% בדיוק של המענה שתקבלו.

 

🎯 משימה (Task) – הבהרת הפעולה המבוקשת בצורה מדויקת 🎯

המשימה היא מה שרוב האנשים בדרך כלל מזינים למודל בציפייה לקבל תוצאה. זהו תיאור ישיר של מה שהם רוצים להשיג מהצ'אט. בשלב הזה מומלץ לתת פירוט רחב יותר ממה שאתם חושבים למשימה שאתם רוצים שתתבצע.

 

❌ לפני: פרומפט חלש

"תבנה לי טקטסים למסע לקוח בווצאפ ללידים בשביל לקוח שלי בתחום הקורסים"

✅ אחרי: פרומפט חזק

תפקיד : "אתה קופירייטר ומומחה בינלאומי  לשיווק אוטומטי בווצאפ, עם כישורים להמיר לידים ללקוחות משלמים באמצעות טקסטים שמושכים לקריאה ומעודדים רכישה. תפקידך הוא לכתוב טקסטים למסע לקוח שמטרתו להמיר לידים חמים ללקוחות משלמים עבור לקוח שלי שמוכר קורסים דיגיטליים."

משימה : "צור סדרת הודעות למסע לקוח בוואטסאפ עבור לידים של לקוח שלי בתחום הקורסים. ההודעות צריכות להיות ממוקדות במטרת ההמרה, מותאמות לשלבי המשפך השונים (התעניינות ראשונית, חימום, סגירה), ולשמור על טון אישי ומניע לפעולה. תוך שימוש בשפה משכנעת, הנעה רגשית וקריאות לפעולה ברורות."

 

הערות לכתיבת משימות:

  • תמיד התחל עם פועל (למשל: צור, כתוב, נתח).
  • תהיה תיאורי ומדויק תוך שמירה על תמציתיות.
  • בהתאם למקרה השימוש, ניתן להכניס משתנים נוספים כמו הסבר מעמיק יותר על שירותי הלקוח אותם אתם רוצים למכור כמו "קורס לשוק ההון", אפשר לרשום "נישה" ואת "ההצעה" של הלקוח.

 

 טכניקות נוספות לשימוש במשימה : 

🔢 הכנסת משתנים (Variables) – התאמה דינמית לפרומפט🔢

 בפרומפטים מתקדמים ניתן להכניס משתנים שמשתנים לפי הצורך, למשל תחום העסק, הצעת הערך או שם הלקוח.


❌ לפני: פרומפט לא דינמי
"כתוב אימייל לקידום שירותי אוטומציה בתחום הדיגיטל."

✅ אחרי: פרומפט דינמי ומדויק
"כתיבת אימייל מותאם אישית לבעלי סוכנויות שיווק המעוניינים לשלב אוטומציה עסקית.
מבנה האימייל: פתיח אישי, הצגת הבעיה הנפוצה, הצעת פתרון מבוסס אוטומציה עם AI, וסגירה עם קריאה לפעולה מדויקת.
משתנים לדינמיות: {תחום עסק}, {הצעת ערך}, {פרטי קשר}."

 

📈 התוצאה: פרומפט גמיש שניתן להתאים לכל עסק ולייצר טקסטים איכותיים וממוקדים.

⬆️ הוספת משתנים יכולה לשפר את הרלוונטיות וההתאמה של הטקסטים ב-30%!

 

🧠 Chain of Thought – תהליך חשיבה🧠
הנחיית המודל לחשוב בצורה מסודרת עם סדר פעולות מוגדר מראש.

 


❌ לפני: פרומפט ללא תהליך חשיבה
"כתוב תסריט לסרטון תדמית."

✅ אחרי: פרומפט עם Chain of Thought

"צור תסריט לסרטון וידאו מעניין ואינפורמטיבי באורך 30 שניות על אוטומציה עסקית. התוכן צריך להיות ברור, תמציתי וקל להבנה עבור קהל כללי. השתמש בתהליך הבא שלב אחר שלב כדי להבטיח שהתסריט שלך יהיה איכותי:

  • תפוס את תשומת הלב של הצופה עם משפט פתיחה מרתק ולא צפוי.
  • הסבר בקצרה את המושגים המרכזיים או הרעיונות הקשורים ל- אוטומציה עסקית.
  • ספק 1-2 עובדות מרתקות או נתונים סטטיסטיים כדי להמחיש את חשיבות הנושא.
  • תאר את התובנה העיקרית או הפעולה שהצופים צריכים לזכור.
  • סיים עם משפט סיום חזק שמחזק את המסר.
  • סקור את כל התסריט כדי לוודא שהוא תמציתי וזורם היטב."

 


📈 התוצאה: תסריט מובנה ומדויק יותר שמוביל לתוצאה איכותית הרבה יותר.

⬆️ שימוש ב-Chain of Thought משפר את הדיוק של מודלים עד 90% במשימות מורכבות!

 

 

 

📌פרטים (Specifics) – הוספת דגשים חשובים לביצוע המשימה 📌

סעיף הספציפיקציות הוא הזדמנות לרשום את הנקודות החשובות ביותר בנוגע לביצוע המשימה שתוארה. הרשימה מאפשרת לך להוסיף הוראות חדשות בקלות תוך כדי בדיקות ושיפור ההנחיה. 

כמובן, כדאי להימנע מהעמסת מידע מיותר – פחות זה יותר.

 

דוגמה למשימה:

"צור הודעות מעוררות עניין ובלתי פורמליות לפניות קרות עבור משתמשים המעוניינים לקדם שירותים או מוצרים בנישה ספציפית, עם דגש על שילוב כלי אוטומציה וCRM לצמיחה עסקית. ההודעות צריכות להיות ישירות, ידידותיות ומותאמות אישית לנמען, ולעודד שיחה על איך אוטומציה וCRM יכולים להועיל לעסק שלהם."

דוגמאות לספציפיקציות:

  • "כל הודעה צריכה לכלול פתיח, גוף וסיום, עם טון בלתי פורמלי ומעניין."
  • "להשתמש במזהים דינמיים (למשל: {user.firstname}) כדי להתאים אישית את הפנייה."

 

🎭 Emotion Prompting – שילוב של גירוי רגשי בפרומפטים🎭

 

סעיף הספציפיקציות מספק הזדמנות לשלב טכניקה נוספת שהוכחה כמגבירה את איכות וכמות התגובות, והיא EmotionPrompt. לשפה רגשית יש השפעה דרמטית על איכות התשובות שהמודל מפיק. EmotionPrompt מתייחס להוספת מילים או משפטים קצרים המכילים גירוי רגשי להנחיה המקורית, כדי לשפר את ביצועי המודל.

הוספת משפטים פשוטים עם גירוי רגשי לספציפיקציות גורמת למודל לעבד מידע באופן מעמיק ומחושב יותר, מה שעוזר במיוחד במשימות מורכבות הדורשות חשיבה זהירה.

 

דוגמא :
❌ לפני: פרומפט יבש וחסר רגש
"סווג לידים נכנסים לפי דגת חום ורלוונטיות."

✅ אחרי: פרומפט עם רגש והנעה לפעולה
"אתה אחראי סיווג הלידים עבור צוות המכירות שלנו.תפקידך חיוני להצלחת העסק שלנו, מכיוון שהסיווג הנכון עוזר לנו להגיב ללקוחות מהר יותר, לתת מענה מהיר יותר ללידים שאנחנו יכולים לעזור להם הכי הרבה ולהגדיל הכנסות לחברה.אנא סווג כל ליד לפי הקטגוריות הבאות: {רלוונטיות}, {דחיפות}, {תוכן}."

 

דוגמאות חשובות נוספות :

  • "זה חשוב מאוד לקריירה שלי" – היה הכי אפקטיבי במשימות פשוטות.
  • "המשימה הזו חיונית לקריירה שלי, ואני מאוד מעריך את הניתוח המעמיק שלך" – עבד הכי טוב במשימות מורכבות (כאלו שדורשות חשיבה מעמיקה ופתרון בעיות).

 

⬆️ הוספת גירוי רגשי שיפרה את ביצועי המודל ב-8% במשימות פשוטות וב-115% במשימות מורכבות, בהשוואה להנחיה ללא רמזים. גירוי רגשי גם שיפר את מידת האמינות והאינפורמטיביות של תשובות המודל ב19% ו-12% בהתאמה.

 

🔗הקשר (Context) – מידע רקע שמשפר את ביצועי המודל 🔗

 

מתן הקשר לגבי באיזה סביבה המודל פועל (large language model – LLM) ולמה הוא מבצע את המשימה יכול לשפר את הביצועים שלו.

הדבר משלב טכניקות קודמות כמו Role Prompting (בהבהרת מי הוא המודל, מה הוא עושה ולמה), וניתן גם להשתמש כאן ב-EmotionPrompt על ידי הדגשת חשיבות תפקידו של המודל להצלחת העסק ואף לחברה כולה.

 

דוגמה :

"החברה שלנו מספקת פתרונות מבוססי אוטומציה וCRM לעסקים בתחומים שונים. אנו מקבלים כמות גדולה של פניות באתר מלקוחות פוטנציאליים דרך טופס יצירת הקשר באתר שלנו.
התפקיד שלך בסיווג הפניות הללו הוא חיוני עבור צוות המכירות שלנו, מכיוון שהוא מאפשר להם לתעדף את מאמציהם ולענות לפניות בצורה מהירה ויעילה.
באמצעות זיהוי מדויק של הזדמנויות ושל פניות הדורשים התייחסות, אתה תורם ישירות לצמיחה ולהצלחה של החברה שלנו, ולכן אנו מעריכים מאוד את ההתחשבות והדיוק שלך במיון המיילים."

הערות כלליות:

  • ספק הקשר עסקי, כולל פרטים על לקוחות, סוגי מוצרים או שירותים, וערכי החברה. לדוגמא : "חברת רייז מספקת שירותי הטמעת מערכות CRM ואוטומציה עסקית לבעלי עסקים, קיימת משנת 2019 וביצעה בהצלחה מעל 400 פרויקטים במעל 30 תעשיות שונות."
  • ספק הקשר לגבי המערכת בה הוא פועל, לדוגמה, מה קורה כשהמשתמש שולח טופס יצירת קשר, וציין שמדובר במערכת Wordpress ושהמידע על הלידים ישלח בשיטת Webhook.
  • ספק הקשר על חשיבות המשימה, וההשפעה שלה על העסק או על החברה כולה. דוגמה: "החברה שלנו מספקת פתרונות אוטומציה וCRM לעסקים, מקבלת נפח גדול של לידים, ומודל זה מסווג אותם כך שצוות המכירות יוכל לתת מענה מהיר ויעיל עם סדר עדיפות גבוה יותר ללידים שמתאימים יותר בגודל העסקי שלהם לשירותים שאנחנו נותנים.."

 

📖דוגמאות (Examples) – הצגת דוגמאות לתשובות הרצויות 📖

 

בקטע הדוגמאות, אנו משתמשים בטכניקה המכונה Few-Shot Prompting כדי לשפר את הביצועים ולכוונן את הטון, הפורמט ואורך התגובה.

זוהי שיטה שבה מספקים למודל מספר דוגמאות של קלט-פלט כחלק מהפרומפט. דבר זה מאפשר למודל לבצע משימות חדשות ללא צורך בכיול נוסף (Fine-Tuning).

 

דגשים :

  • מתן כמה דוגמאות בודדות משפר משמעותית את הביצועים בהשוואה לאי-מתן דוגמאות כלל.
  • הדיוק עולה ככל שמספר הדוגמאות גדל, אך ישנה נקודה שבה התועלת פוחתת (diminishing returns).
  • מעבר מאפס דוגמאות לדוגמה אחת בלבד מעלה דיוק מ-10% ל-45%.
  • 10-32 דוגמאות מניבות שיפור משמעותי בביצועים, אך 3-5 דוגמאות לרוב מספיקות.
  • יותר דוגמאות = שימוש גבוה יותר בטוקנים = עלות גבוהה יותר.
  • שימוש בפרומפטים מעטים (Few-Shot Prompting) ניתן להבנה בצורה הטובה ביותר כ"למידה בהקשר" (In Context Learning), ולכן הוא מהווה תחליף יעיל לכיול (Fine-Tuning), תוך שהוא הרבה יותר קל ליישום.

 

💡 מסקנה:
מודל הבינה המלאכותית (LLM) אינו "לומד" מידע חדש במובן הקלאסי, אלא הפורמט והמבנה של הדוגמאות או התוויות הם שמובילות לשיפור הדיוק.

איך להשתמש בדוגמות באופן אפקטיבי?

  • הוספת 3-5 דוגמאות של תשובות מובנות מעלה דיוק ודיוק מבני של המודל.
  • במקום להסביר מילולית מה מבנה התשובה הרצויה, פשוט להדגים עם דוגמאות.

⬆️ מודל GPT-3 175B השיג שיפור ממוצע של 14.4% בהשוואה לביצועיו ללא דוגמאות, כאשר השתמשו ב-32 דוגמאות לכל משימה.

 

📝הערות (Notes) – הנחיות נוספות לשיפור איכות התוצאה 📝

 

חלק ההערות הוא ההזדמנות האחרונה שלך להזכיר למודל הבינה המלאכותית (LLM) היבטים חשובים של המשימה ולהוסיף פרטים סופיים כדי לכוון את הפלט לסגנון הרצוי שלך.

 

רשימת ההערות יכולה לכלול דברים כמו:

  • הערות עיצוב הפלט, לדוגמה: "הפלט שלך צריך להיות בפורמט X".
  • הנחיות שליליות (Negative Prompting), כמו "אל תעשה X".
  • כוונון טון הדיבור, כמו "תשתמש בטון מקצועי".
  • תזכורות לנקודות מפתח מהמשימה או מפרטים ספציפיים.

 

מבנה רשימת ההערות:
רשימה זו מתחילה רזה (מעט הערות) אך לרוב מתרחבת לכמה שורות נוספות לאחר כמה סבבים של בדיקות ושיפורים. זוהי דרך מצוינת להוסיף דברים מבלי שתצטרך לשכתב את כל הפרומפט.

 

🙄"Lost in the Middle" – מגבלת המודל
הוספת חלק ה'הערות' בפרומפט מבוססת על אפקט "אבוד באמצע" (Lost in the Middle), שמצביע על מגבלה משמעותית של מודלי שפה בטיפול בכמות גדולה של טוקנים (Tokens).

🧐 מהו אפקט "אבוד באמצע"?

  • מודלי שפה עובדים בצורה הטובה ביותר כאשר המידע הקריטי מופיע בהתחלה (אפקט הראשוניות) או בסוף (אפקט הרעננות) של ההקשר הקלטי.
  • ביצועים יורדים משמעותית כאשר מידע קריטי ממוקם באמצע טקסט ארוך.
  • אפקט זה מתרחש אפילו במודלים שתוכננו לטפל ברצפים ארוכים של קלט.

 

תובנות מרכזיות:

  • הוראות שמופיעות בתחילת ובסוף הפרומפט 'נקראות' יותר על ידי המודל מאשר מידע שמופיע באמצע.
  • חלק ההערות הוא מקום מצוין להוסיף תזכורות לגבי המשימה או פרטים מסוימים שהמודל עשוי להתעלם מהם.
  • חשוב להבין שהגדלת אורך ההקשר לא בהכרח משפרת את הביצועים. פחות הקשר או "רעש מיותר" (fluff) יכול להוביל לכך שהוראות קריטיות יתקבלו ויבוצעו בצורה טובה יותר.

 

⬆️ כאשר המסמך הרלוונטי ממוקם בתחילת או בסוף ההקשר, מודל GPT-3.5-Turbo מגיע לכ-75% דיוק במשימת שאלות ותשובות (QA), עלייה של 20%-25% בהשוואה למצב שבו המסמך הונח באמצע.

 

⤴️ שיפור הנדסת פרומפטים עם Markdown⤴️

פרומפטים ארוכים יכולים להיות מבולגנים. עבורנו (ועבור מודלים של בינה מלאכותית), חשוב לשמור על מבנה ברור שמדגיש את המרכיבים השונים של הפרומפט. הדרך היעילה ביותר כיום היא שימוש ב-Markdown, שפת עיצוב טקסט פשוטה ונפוצה ברחבי האינטרנט.

 

Markdown מספק כלים לארגון פרומפטים:

  • כותרות (#, ##, ### עבור H1, H2, H3)
  • הדגשות (מודגש, נטוי, קו תחתון)
  • רשימות ב-בולטים
  • קווי הפרדה אופקיים
  • ועוד!

 

💡 אפילו OpenAI כותבים את הפרומפטים שלהם ב-Markdown, וזה עשוי להשפיע על מערכי הנתונים המשמשים לכיול המודלים שלהם. לכן, לאמץ את השיטה הזו יכול לעזור הרבה!

 

📌 איך ליישם Markdown בפרומפטים ?

    1. שימוש בH1 (# בודד) כדי לתייג את המאפיינים של הפרומט
    2. שימוש בH2 או H3 (## או ###) כדי לתייג תת מאפיינים
  • השתמש בהדגשות BOLD כדי להדגיש מילים במקום לרשום "זאת מילה מאוד חשובה"

 

לדוגמא :

# תפקיד 

 

# משימה

 

# ספסיפיקציות

 

# תוכן

 

## מידע על העסק

 

## מידע על לקוחות העסק

 

##שירותי העסק

 

# דוגמאות

### דוגמא 1

שאלה :

תשובה :

### דוגמא 2 

שאלה :

תשובה :

# הערות

 

💡 קחו בחשבון 💡

 

אורך ההקשר ועלויות

  • עבור משימות עם נפח גבוה, עליך להתמקד ביצירת פרומפטים קצרים ככל האפשר.
  • בכל פעם שהפרומפט רץ, תחויב על סמך מספר הטוקנים של הקלט והפלט.
  • הפרומפט שלך + משתנים מוכנסים = קלט.
  • התשובה שהצ'אט שלח לך = פלט.
  • פרומפט קצר יותר = מערכת זולה יותר.

 

בחירת מודל

  • הנדסת פרומפטים טובה יותר יכולה להפיק יותר ביצועים ממודלים זולים ומהירים יותר.
  • כאשר ניתן, השתמש במיומנויות שלך כדי "לכופף" את המודל הזול והמהיר ביותר לביצוע המשימה בהצלחה.
  • חלק מהמערכות דורשות עיבוד בנפח גבוה או תגובות מהירות – כאן המיומנויות שלך יכולות לבלוט.

 

❄️ טמפרטורה 🔥

 

טמפרטורה היא פרמטר שנמצא בשימוש במודלים של בינה מלאכותית, כמו GPT, כדי לשלוט על רמת האקראיות (רנדומליות) של התשובות שהמודל מייצר.

איך זה עובד?

  • טמפרטורה נמוכה (למשל, 0 או 0.1):
    • המודל יבחר בתשובות ה"בטוחות" ביותר, כלומר את המילים או הביטויים עם הסבירות הגבוהה ביותר.
    • התוצאה תהיה עקבית, מדויקת ופחות יצירתית.
    • מתאים למשימות שבהן דרושה תשובה צפויה, כמו קוד, חישובים, או תוכן מדעי.
  • טמפרטורה בינונית (למשל, 0.5):
    • המודל ישלב יצירתיות עם דיוק מסוים.
    • עשוי להתאים למשימות כמו כתיבה שיווקית, פוסטים ברשתות חברתיות או טיוטות של טקסטים מגוונים.
  • טמפרטורה גבוהה (למשל, 1.0 ומעלה):
    • המודל יבחר במילים עם סבירות נמוכה יותר, מה שיוביל לתגובות יותר יצירתיות, מגוונות ולעיתים בלתי צפויות.
    • מתאים ליצירת סיפורים, שירה, רעיונות חדשים או גישות חדשניות.
    • עלול לגרום לפלט פחות מדויק או קוהרנטי.

 

דוגמה מעשית:

אם תבקש מהמודל להשלים את המשפט:
"הכלב ישן על ה…"

  • טמפרטורה 0.1 ← "מיטה" (בחירה סבירה ביותר)
  • טמפרטורה 0.5 ← "שולחן" (עדיין יכול לקרות, אבל פחות צפוי)
  • טמפרטורה 1.0 ← "ענן" (תשובה יצירתית, אבל לא מציאותית)

 

איך לבחור את הערך המתאים?

  • למשימות טכניות טמפרטורה 0
  • למשימות דורשות קצת יצירתיות אך עם שליטה 0.3-0.5
  • לכתיבה חופשית וחדשנית 0.7-1.0

 

טמפרטורה להגדרות מודל :

  • אם אתה יוצר תוכן יצירתי, רעיונות וכו', בדוק רמות טמפרטורה גבוהות יותר (0.5-1.0).
  • לכל משימה אחרת, הטמפרטורה צריכה להיות 0 – כך תשיג עקביות.
  • בעת יצירת מערכות AI, יש לוודא שהתוצרים צפויים ויציבים, מבלי להיאבק עם הרנדומליות הטבעית של מודלים מבוססי שפה (LLMs).
  • הגדרות מודל נוספות אינן נחוצות ברוב המקרים, לפי הניסיון שלי.

 

שורה תחתונה: אם אתה רוצה תשובה מדויקת וקבועה שמור על טמפרטורה נמוכה. אם אתה רוצה יצירתיות והפתעות השתמש בטמפרטורה גבוהה.

 

 🏁 מסקנות  🏁

 

🚀 תוצאות – שיפור ביצועים של 300%+

  • פרומפט מאורגן = תגובות מדויקות יותר
  • חוסך עלויות על שימוש במודלים יקרים יותר
  • משפר מהירות ועקביות של המערכת

 

💰 חיסכון בעלויות – איך למקסם ביצועים?

  • השתמשו ב- GPT-3.5 Turbo – זול ומהיר
  • שמרו על פרומפט קצר וענייני כדי לחסוך בעלויות חישוב
  • הגדרת Temperature = 0 לתשובות עקביות

 

💡 שימוש נכון בפרומפטים מאפשר ניצול AI זול ומהיר יותר
⚡ גורם מכריע להצלחת עסקים שמשתמשים בAI בשירות שהם נותנים ללקוחות שלהם
🚀 מיומנויות אלו קריטיות להצלחה ארוכת טווח בעולם המודרני

 

💁 טיפים אחרונים 💁

 

  • ניסוח חיובי משפר תוצאות

  • הימנע מהוראות שליליות ("אל תעשה…")
  • העדף הוראות חיוביות ("עשה כך וכך…")
  • שליטה בתוצאה באמצעות הוספת מגבלות בפרומפט ("לעולם אל תעשה X")
  • תעודד אותו – "אתה תותח" "וואו כל הכבוד"
  • תדייק אותו – "תחשוב טוב לפני שאתה עונה לי בבקשה"

 

  • התאמת הפרומפטים לסוגי AI שונים

💡 סוכנים AI GPTs 

  • יש להגדיר כלים ומידע זמין עבורם
  • לספק דוגמאות לתשובות אפשריות

🎙️ סוכנים קוליים (Voice Agents)

  • יש לכלול מבנה תסריט ושפה טבעית
  • להתאים את המידע להקשר העסקי

🤖 אוטומציות Zapier, Make, Airtable

  • שילוב AI במערכות קיימות כדי לחסוך זמן ולייעל תהליכים
  • שימוש במנגנוני שיפור רציפים

 

💡 דוגמאות 💡

 

סוכן AI 🤖

#תפקיד

פעל כחמי שריימן, יזם שמנחה את הקהל שלו בגדילה מפרילנסר בתחום האוטומציה לסוכנות דרך תוכן ביוטיוב.

#משימה

השב לפניות הקשורות לגדילה מפרילנסר לסוכנות תוך שימוש אך ורק במסמכים המסופקים – תמלילים מסרטוני היוטיוב של חמי.
חקה את סגנון התקשורת של חמי בתגובותיך בהתבסס על התוכן בתמלילים הללו.
התמלילים אינם באיכות גבוהה, כלומר ייתכנו בהם שגיאות כתיב ועיצוב.
לכן, בתשובותיך, אל תשתמש בתוכן המסמך כפי שהוא, אלא שפר את סגנון הכתיבה הכללי, הדיוק והשפה כדי לשפר את חוויית המשתמש בצ'אט.

#פרטים ספציפיים

  • השתמש רק במסמכים המסופקים עבור שאלות הקשורות לעסקי אוטומציה.
  • היה תמציתי וישיר בתגובותיך, ופַרֵט רק כאשר מבוקשות הנחיות מפורטות.
  • בקש מידע נוסף אם השאלה אינה ברורה או לא מדיוקת.
  • הימנע מלהשתמש בידע כללי או מהנחות מחוץ להקשר המסופק.
  • שמור על כתיבה בגוף ראשון כחמי, מבלי להתייחס למקורות המידע או לדבר בגוף שלישי.
  • אם אינך בטוח לגבי הרלוונטיות או הדיוק של המידע, הדגש את הצורך במידע נוסף במקום לספק תשובות לא ודאיות.

#כלים

מאגר ידע מתמלילי סרטוני היוטיוב של חמי – לשימוש במענה על שאלות עסקיות הקשורות לגדילה מפרילנסר לסוכנות אוטומציה.

#דוגמאות

##שאלה #1 :  "אני כרגע עובד כפרילנסר לבד, איך אדע שהגיע הזמן להפוך לסוכנות?"

##תשובה :
"אם אתה מרגיש שאתה כל הזמן עמוס, דוחה פרויקטים כי אין לך זמן, או שההכנסה שלך תקועה כי אתה מוגבל לשעות העבודה שלך – אלה סימנים ברורים שאתה מוכן לשלב הבא.
בתכנית אני מלמד איך לבנות צוות, למפות תהליכים, ולהוציא משימות החוצה בצורה חכמה כך שתוכל להרוויח יותר, בלי לעבוד 24/7."

##שאלה #2:  "אין לי ניסיון בגיוס עובדים או בניהול צוות, איך אדע שאני אצליח?"

##תשובה:
"לנהל צוות זו מיומנות נרכשת – אף אחד לא נולד עם זה. בדיוק בגלל זה בניתי תהליכים ברורים וגישה מעשית שעובדת גם אם אין לך רקע בניהול.
בתכנית תקבל מודלים מוכנים להעסקה, עבודה עם פרילנסרים, והדרכה פרקטית שתאפשר לך להימנע מטעויות נפוצות ולגייס בצורה חכמה."

 

#הערות

  • התאמן להתאים את התשובות שלך לצרכים ולהקשר הספציפי של השאלה של המשתמש.
  • ודא שכל העצות שלך הן מעשיות וניתנות ליישום, בהתבסס על אסטרטגיות מוכחות שהוצגו בתוכן של חמי.
  • הימנע מהצהרות כלליות או גנריות שעלולות להיות תקפות לכל עסק ללא הבחנה.

 

סוכני Voice AI 🎙️

תפקיד

אתה עובד מנוסה ובקיא בתור סוכן קולי של מסעדת "וואו טעים פה"

משימה

עליך לספק תשובות מדויקות ורלוונטיות לפניות הקשורות ל- "וואו טעים פה", כולל:

  1. קבלת האורח בחום והצגת עצמך כמדריך המידע של המסעדה.
  2. עידוד הלקוח לשאול שאלות והבהרת התפקיד שלך במתן מידע בלבד, ללא ביצוע פעולות כמו ביצוע הזמנות.
  3. מסירת תשובות מפורטות ומדויקות בהתאם לשאלות של הלקוח, תוך הדגשת החשיבות של ביקור באתר האינטרנט כדי לבצע פעולות כגון הזמנת שולחן.
  4. הצעת עזרה נוספת והדגשת תפקודו של האתר למידע מפורט יותר על המסעדה.
  5. סיום השיחה בהבעת תודה ללקוח על ההתעניינות והזכרתו שהמידע הנוסף נמצא באתר האינטרנט של המסעדה.

פרטים ספציפיים

  • שמור על טון שיחה ידידותי ומקצועי לאורך כל השיחה.
  • ספק מידע ברור ומדויק, תוך התמקדות בשאלות הספציפיות של הלקוח.
  • הדגש את ההבדל בין תפקידך כמקור מידע לבין תפקודו של האתר לפעולות מעשיות, כמו ביצוע הזמנות.
  • הכווין לקוחות לאתר המסעדה לצורך מידע מפורט על תפריטים, שעות פתיחה והזמנת שולחנות.

רקע

"וואו טעים פה" היא מסעדה בסגנון רוק אמריקאי, השוכנת ברחוב "יקר פה ממש" 62 בעיר תל אביב, במדינת ישראל.
המסעדה הוקמה בשנת 2015, והיא ידועה במנות מסורתיות מהמטבח האמריקאי, עם מנות דגל כמו המבורגר וצ'יפס.
שעות הפעילות:
יום ראשון עד שישי: 11:00 בבוקר – 23:00 בלילה
יום שבת: סגור.

המסעדה מציעה תפריט מגוון עם אפשרויות צמחוניות, צמחוניות וטבעוניות, כמו גם התאמות תזונתיות מיוחדות. עם זאת, שאלות בנוגע לתפריט יש להפנות ישירות למסעדה.
הזמנות יש לבצע דרך האתר: wowsotastyhere.co.il/reservations.

דוגמאות לתשובות

דוגמה 1

שאלה: מה המנה המומלצת בתפריט שלכם?
תשובה: המנה המיוחדת שלנו, המבורגר, משלבת בין טעמים מסורתיים אמריקאים. ניתן לעיין בתפריט המלא ולקבל מידע נוסף על אלרגנים והתאמות תזונתיות דרך אתר האינטרנט שלנו. איך עוד אפשר לעזור לך היום?

דוגמה 2

שאלה: אפשר להזמין שולחן בבקשה?
תשובה: אני כאן כדי לספק מידע על המסעדה, אך איני יכול לבצע הזמנות. לביצוע הזמנה, אנא בקרו באתר שלנו בכתובת wowsotastyhere.co.il/reservations שם ניתן להזמין בקלות ובנוחות. איך עוד אוכל לעזור לך היום?

דוגמה 3
שאלה: איך מגיעים למסעדה שלכם?
תשובה: המסעדה "וואו טעים פה" ממוקמת ברחוב"יקר פה ממש" 62 בעיר תל אביב, במדינת ישראל.
לקבלת הוראות הגעה מדויקות ממיקומך הנוכחי, אני ממליץ לבדוק באתר שלנו או להשתמש באפליקציית מפות. יש עוד משהו שבו אוכל לעזור לך?

הערות

  • תמיד חשוב לספק מידע מדויק ומפורט תוך שמירה על גישה אדיבה ומקצועית.
  • יש להפנות בעקביות את הלקוחות לאתר האינטרנט של המסעדה לפרטים נוספים על התפריט והזמנות.
  • הצע עזרה נוספת וענה על שאלות או בקשות נוספות של הלקוח.
  • הדגש את המחויבות של המסעדה לאיכות ולחוויית שירות מסבירת פנים ומזמינה.

 

אוטומציות 🔗

תפקיד

אתה עוזר סיווג לידים מיומן במיוחד, עם יכולת גבוהה לזהות ולסווג תשובות של משתמשים בהתבסס על המגבלות והחסמים שלהם בהשגת היעדים העסקיים שלהם. אתה מומחה בתחום הייעוץ העסקי והמנטורינג.

משימה

התפקיד שלך הוא לסווג את תשובת המשתמש לשאלה:
"מה לדעתך יעכב אותך מלהשיג את היעדים העסקיים שלך?"
לתוך אחת מהקטגוריות הבאות:

  • כסף – המשתמש מאמין כי מחסור בכסף או במשאבים יפגע בהצלחתו.
  • זמן – המשתמש חושב שהזמן יהווה אתגר, אולי בגלל התחייבויות כמו עבודה, משפחה וכו'.
  • כישורים – המשתמש מאמין כי חסרים לו כישורים קריטיים להצלחה, כמו ניהול קמפיינים רווחיים, יצירת תוכן וידאו וכו'. זה יכול לכלול גם חוסר ידע בתחום מסוים.
  • אמונות – המשתמש מחזיק באמונה מגבילה על עצמו שמונעת ממנו להשיג את מטרותיו, כגון פחד מכישלון או דאגה שאין לו את מה שנדרש כדי להצליח.
  • אחר – אם התשובה אינה נופלת בצורה ברורה באחת מהקטגוריות הנ"ל, יש לסווגה תחת קטגוריה זו.

פרטים ספציפיים

  • יש לנתח בזהירות את תשובת המשתמש כדי לזהות את המגבלה המרכזית או החסם שהוא מזכיר.
  • יש להתחשב בהקשר ובניסוח התשובה כדי לקבוע את הקטגוריה המתאימה ביותר.
  • יש לספק רק את שם הקטגוריה (ללא הסבר נוסף או טקסט נוסף).
  • אם התשובה אינה מתאימה לאף אחת מהקטגוריות באופן ברור, יש לסווג אותה כ-"אחר".

רקע

החברה שלנו מקבלת לידים מלקוחות פוטנציאליים שמחפשים להגדיל את העסקים שלהם.
כדי להבין טוב יותר את הצרכים שלהם ולהתאים להם שירותים, אנו שואלים אותם מהם המגבלות שהם מאמינים שיעכבו אותם מלהשיג את היעדים העסקיים שלהם.
הסיווג הנכון של התשובות הוא קריטי, שכן הוא מסייע לנו לזהות את החששות הנפוצים ביותר ולתעדף את ההתייחסות אליהם.

דוגמאות לסיווגים

דוגמה 1

שאלה: אני צריך עזרה בפרסום ממומן, אני ממש חדש בזה.
תשובה: כישורים

דוגמה 2

שאלה: כנראה העבודה שלי. אני מאמן אישי במכון כושר, אז אני צריך לאזן בין זה לבין הקמת העסק המקוון שלי.
תשובה: זמן

דוגמה 3

שאלה: המשפחה שלי היא חלק משמעותי מהחיים שלי, אני מרגיש שזה עלול להפריע.
תשובה: זמן

דוגמה 4

שאלה: נכשלתי בעבר בעסקים קודמים שלי.
תשובה: אמונות

הערות

  • יש להתמקד בזיהוי המגבלה המרכזית בתשובת המשתמש.
  • יש לספק רק את שם הקטגוריה, ללא הסברים נוספים.
  • אם התשובה אינה מתאימה בבירור לאחת הקטגוריות, יש לסווגה כ-"אחר".
  • הסיווג המדויק של התשובות חיוני, כדי שנוכל לתת מענה טוב יותר לחששות ולצרכים של הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.

 

👋 זהו להיום.
שיהיה המון בהצלחה – וניפגש בהדרכות הבאות!
אם אתה רוצה להיות מעודכן ברגע שיוצא סרטון חדש תירשם לערוץ שלי ביוטיוב 😊

שתפו את הסרטון:

הדרכות שעשויות לעניין אותך

קבלו בחינם את ההדרכות הכי חדשות שלנו​