מה אכפת לך ממחיר הליד ?

לינקים שימושיים
אם אתם בעלי עסקים שמשווקים באלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש ואתם מנהלים מעל 2 עובדים. אולי אחד מהמשפטים הבאים של הלקוחות שלנו נשמע לכם מוכר : "אין לי שליטה ובהירות בעסק, אני לא יודע מה קורה בשיווק, מכירות ושירות אצלי בעסק – אין מקור אמת אחד, הכל מפוזר בין האקלסים" "אני והצוות שלי מתעסקים בנוהל כיבוי שריפות ועבודה שחורה 60% מהיום" "נופלים לי לידים בין הכסאות, שוכח לחזור אליהם ואני מפספס לפחות 30% מהלידים, אני משלם אלפי שקלים על שיווק בכל חודש ומשאיר כסף על הרצפה" תשאירו לנו פרטים בלינק למאטה לקבלת שיחת ייעוץ חינמית לאפיון העסק שלכם 👇
השקתי מדריך על "איך אפשר לבנות מקום אחד מסודר לנהל ממנו את כל העסק" לגמרי בחינם !
אם אתם מחפשים מערכת CRM ישראלית עם כוחות על בינלאומיים, תכירו את פיירברי – לשעבר פאוורלינק, הרשמו לקבלת חודש ניסיון חינם!
אם אתם מחפשים מערכת שתוכלו לממשק איתה את שאר המערכות בעסק שלכם ולעשות אוטומציות (קסמים), תוכלו להתנסות עם 10,000 פעולות חינם דרך הלינק שלנו במייק – לשעבר אינטגרומט:
רוצים מערכת דיוור ישראלית ברמה בינלאומית עם אופציות לאוטומציות / הקמת דפי נחיתה / ניתוח מעמיק של מערכי השיווק שלכם במייל, סמוב תיתן לכם את הפתרונות האלה והרבה מעבר. הירשמו דרך הלינק שלנו להמון הטבות שוות!
המערכת המפורסמת והמדוברת ביותר בעולם שנוצרה כחול לבן בישראל – לניהול פרויקטים, משימות, לקוחות ועוד.
חשוב שתכירו את מערכת הנהלת חשבונות המתקדמת בשוק, מערכת סאמיט
מערכת סליקה מתקדמת, עם אפשרויות אוטומציה מדהימות. קבלו הטבות שוות בלינק :
מערכת מושלמת לניהול משימות, פרויקטים, עובדים ואפילו יכולה לשמש אתכם בתור מערכת ניהול לקוחות. קליקאפ היא המערכת בה מאורגנים כל הפרויקטים שלי לפיתוח העסק והשיווק.
מחפשים מערכת CRM בינלאומית שאפשר לשלב בה ניהול פרויקטים, עם חשבונאות ומרכזיה ישראלית – כדאי לכם להירשם ולראות את אורגימי, לקבלת חודש ניסיון חינם ליחצו!
מעדיפים מערכת CRM בינלאומית עם אופציה לשימוש בעברית/אנגלית, תכירו את פיידפרייב, ואם תירשמו דרך הלינק תקבלו חודש ניסיון חינם :
המרכזיה הטלפונית המתקדמת בישראל, עם יכולות Ai שישדרגו את העבודה היומיות של צוות המכירות הטלפוניות והתמיכה שלכם.
מנהלים אתר eCommerce ומחפשים פתרון שיכלול פופ אפים, מיילים לנטישת עגלה ועוד המון פיצ'רים שווים שישאירו את הלקוחות שלכם בפה פתוח מהשירות שאתם נותנים להם, הגיע הזמן שתתחילו להשתמש בFlashy App :
כמו גוגל שיטס, אבל על סטרואידים. אפשר לבנות כמעט כל סוג מערכת שתרצו עם איירטייבל – CRM, ניהול מלאי, ניהול משימות… וזו רק ההתחלה.
מחפשים מערכת טפסים שנראית טוב יותר מGoogle Forms עם אפשרויות עיצוב ואוטומציה מתקדמות מהטובות בעולם?
רוצים לחבר את העסק שלכם לוואטסאפ? טיימליינס היא המקום : (מומלץ לטכנולוגיים ביניכם)
מערכת לשליחת מסמכים לחתימה דיגיטלית לבעלי עסקים

רוב בעלי העסקים מתמקדים בעלות לליד – אבל זו לא המדד החשוב באמת. במאמר הזה נלמד מה באמת חשוב לבדוק בקמפיינים, איך לחשב CAC נכון, ואיך לדעת אם אתה באמת מרוויח מהשיווק שלך.


לאחרונה אני נתקל שוב ושוב בפרסומות בפייסבוק ובאינסטגרם שמתגאות ב-"לידים ב-4 ש"ח", "לידים ב-2.8 ש"ח". חלקן אפילו מראות נתונים מהקמפיינים.

וגם בשיחות עם בעלי עסקים – למרות שאנחנו ב-RYSE לא מספקים שירותי פרסום ממומן – אני שומע הרבה שאלות על העלות לליד, ואיך אפשר להוזיל אותה.

אבל האמת?
העלות לליד (Cost per Lead) היא לא הנתון החשוב באמת.

למה? כי היא לא מספרת את הסיפור השלם.
ובמאמר הזה אני רוצה להסביר בדיוק מה כן חשוב לבדוק – ואיך לחשב רווחיות אמיתית מהשיווק שלך.


אז למה לא אכפת לי מהעלות לליד?

כי ליד זול יכול לעלות לי ביוקר.

ליד שלא נסגר לעסקה הוא לא רק מספר בקמפיין. הוא:

  • גוזל לי זמן בשיחות טלפון

  • שורף אנרגיה למנהל המכירות שלי (או לי, אם אני עושה את המכירה בעצמי)

  • דורש ממני ניתוחים גרפיים, אופטימיזציות, בדיקות – שהכל נגמר במסקנה אחת: זה פשוט לא עובד

ואם אני צריך 100 לידים כדי לסגור עסקה אחת – גם אם כל ליד עולה לי 5 ש"ח, סך העלות לקוח חדש תהיה 500 ש"ח, לא כולל כל הזמן והמשאבים שבוזבזו בדרך.


אז מה כן חשוב לבדוק? CAC

המדד הקריטי באמת הוא CAC – Customer Acquisition Cost
(בעברית: עלות גיוס לקוח).

הנוסחה פשוטה: (עלות שיווק + עלות מכירה) / כמות לקוחות חדשים = CAC

לדוגמה:

  • שיווק: 2,000 ₪

  • מכירות: 1,000 ₪

  • לקוחות חדשים: 10
    → CAC = 300 ₪

אבל גם זה לא מספיק כדי לדעת אם אני באמת מרוויח.


CAC זה רק ההתחלה – צריך גם לחשב רווחיות כוללת

אם אני רוצה להבין האם אני באמת רווחי – אני חייב להכניס למשוואה גם את עלות התפעול.

הנה נוסחה פשוטה:

(שיווק + מכירה + תפעול) / כמות לקוחות חדשים = עלות כוללת לגיוס לקוח

ואז אני משווה את זה להכנסה מהלקוח – כדי לדעת אם יש לי רווח.

ניקח דוגמה מספרית פשוטה:

  • שיווק: 10 ₪

  • מכירה: 10 ₪

  • תפעול (שירות): 10 ₪

  • סה"כ עלות: 30 ₪

  • הלקוח משלם: 60 ₪
    >> רווח: 30 ₪ >> רווחיות: 50%


אז כמה כדאי לי לשלם על ליד?

השאלה האמיתית היא: מה הליד שווה לי?
אם כל לקוח שווה לי 10,000 ₪ לאורך חיי הלקוח – אולי אני מוכן לשלם גם 1,000 ₪ לליד איכותי שממיר.

לעומת זאת, אם אני מייצר לידים "זולים" של 5 ₪ אבל הם לא נסגרים לעסקאות – הפסדתי.


כמה רווחיות נחשבת "בריאה"?

לפי הניסיון שלי בעבודה עם מעל 350 עסקים:

  • בעסקי שירות: רווחיות של 30% לפחות היא הכרחית.

  • באיקומרס – הכללים שונים (ולא ניכנס לזה כאן).


רוצה לדעת אם הקמפיין שלך באמת משתלם?

כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.
ב-RYSE אנחנו בונים לוחות בקרה ומערכות CRM מותאמות אישית, שעוזרות לך:

✅ להבין כמה עולה לך כל ליד
✅ כמה זמן לוקח לו להפוך ללקוח
✅ וכמה באמת אתה מרוויח מכל עסקה

כך תוכל לדעת בדיוק מתי הקמפיין שווה את ההשקעה – ומתי לא.


רוצה שנעזור לך לחשב את זה אצלך בעסק?

השאר פרטים באתר שלנו:
www.ryse.co.il
ונשמח לעזור לך לנתח את הנתונים ולקבל החלטות חכמות יותר בשיווק.

שתפו את הסרטון:

הדרכות שעשויות לעניין אותך

קבלו בחינם את ההדרכות הכי חדשות שלנו​