
הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן!
רוצים לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ ואפיון ראשוני ללא עלות?
תשאירו את הפרטים שלכם למטה עכשיו 👇

רוב בעלי העסקים מתמקדים בעלות לליד – אבל זו לא המדד החשוב באמת. במאמר הזה נלמד מה באמת חשוב לבדוק בקמפיינים, איך לחשב CAC נכון, ואיך לדעת אם אתה באמת מרוויח מהשיווק שלך.
לאחרונה אני נתקל שוב ושוב בפרסומות בפייסבוק ובאינסטגרם שמתגאות ב-"לידים ב-4 ש"ח", "לידים ב-2.8 ש"ח". חלקן אפילו מראות נתונים מהקמפיינים.
וגם בשיחות עם בעלי עסקים – למרות שאנחנו ב-RYSE לא מספקים שירותי פרסום ממומן – אני שומע הרבה שאלות על העלות לליד, ואיך אפשר להוזיל אותה.
אבל האמת?
העלות לליד (Cost per Lead) היא לא הנתון החשוב באמת.
למה? כי היא לא מספרת את הסיפור השלם.
ובמאמר הזה אני רוצה להסביר בדיוק מה כן חשוב לבדוק – ואיך לחשב רווחיות אמיתית מהשיווק שלך.
כי ליד זול יכול לעלות לי ביוקר.
ליד שלא נסגר לעסקה הוא לא רק מספר בקמפיין. הוא:
גוזל לי זמן בשיחות טלפון
שורף אנרגיה למנהל המכירות שלי (או לי, אם אני עושה את המכירה בעצמי)
דורש ממני ניתוחים גרפיים, אופטימיזציות, בדיקות – שהכל נגמר במסקנה אחת: זה פשוט לא עובד
ואם אני צריך 100 לידים כדי לסגור עסקה אחת – גם אם כל ליד עולה לי 5 ש"ח, סך העלות לקוח חדש תהיה 500 ש"ח, לא כולל כל הזמן והמשאבים שבוזבזו בדרך.
המדד הקריטי באמת הוא CAC – Customer Acquisition Cost
(בעברית: עלות גיוס לקוח).
הנוסחה פשוטה: (עלות שיווק + עלות מכירה) / כמות לקוחות חדשים = CAC
לדוגמה:
שיווק: 2,000 ₪
מכירות: 1,000 ₪
לקוחות חדשים: 10
→ CAC = 300 ₪
אבל גם זה לא מספיק כדי לדעת אם אני באמת מרוויח.
אם אני רוצה להבין האם אני באמת רווחי – אני חייב להכניס למשוואה גם את עלות התפעול.
(שיווק + מכירה + תפעול) / כמות לקוחות חדשים = עלות כוללת לגיוס לקוח
ואז אני משווה את זה להכנסה מהלקוח – כדי לדעת אם יש לי רווח.
ניקח דוגמה מספרית פשוטה:
שיווק: 10 ₪
מכירה: 10 ₪
תפעול (שירות): 10 ₪
סה"כ עלות: 30 ₪
הלקוח משלם: 60 ₪
>> רווח: 30 ₪ >> רווחיות: 50%
השאלה האמיתית היא: מה הליד שווה לי?
אם כל לקוח שווה לי 10,000 ₪ לאורך חיי הלקוח – אולי אני מוכן לשלם גם 1,000 ₪ לליד איכותי שממיר.
לעומת זאת, אם אני מייצר לידים "זולים" של 5 ₪ אבל הם לא נסגרים לעסקאות – הפסדתי.
לפי הניסיון שלי בעבודה עם מעל 350 עסקים:
בעסקי שירות: רווחיות של 30% לפחות היא הכרחית.
באיקומרס – הכללים שונים (ולא ניכנס לזה כאן).
כאן בדיוק אנחנו נכנסים לתמונה.
ב-RYSE אנחנו בונים לוחות בקרה ומערכות CRM מותאמות אישית, שעוזרות לך:
✅ להבין כמה עולה לך כל ליד
✅ כמה זמן לוקח לו להפוך ללקוח
✅ וכמה באמת אתה מרוויח מכל עסקה
כך תוכל לדעת בדיוק מתי הקמפיין שווה את ההשקעה – ומתי לא.
השאר פרטים באתר שלנו:
www.ryse.co.il
ונשמח לעזור לך לנתח את הנתונים ולקבל החלטות חכמות יותר בשיווק.