לא סגורים על האוטומציות שיכולות לשדרג את תהליך המכירה? במאמר הזה נחשוף שישה סימנים שמעידים על כך שאתם חייבים לשלב אוטומציה בתהליך – וכיצד זה ישפר את אחוזי הסגירה שלכם, יחסוך זמן וימנע אובדן לידים.
שישה סימנים לכך שאתם חייבים לשלב אוטומציה בתהליך המכירה שלכם
למה תהליך מכירה ידני לא מספיק כיום, ואיך אוטומציה יכולה לשדרג אותו בקלות?
האם אתם מרגישים שלידים שלכם מתקררים מהר מדי? זה לא מפתיע. הרבה בעלי עסקים שואלים את עצמם: "למה לא סוגרים יותר עסקאות, למרות שאני מבצע הרבה פרסום ויוצר המון לידים?" אם גם אתם חווים את זה, יש סיבה טובה לבדוק אם תהליך המכירה שלכם זקוק לאוטומציה.
במאמר הזה, אסקור שישה סימנים שמעידים על כך שאתם חייבים לשלב אוטומציה בתהליך המכירה שלכם. בנוסף, נדבר על פתרונות שיכולים להטמיע אוטומציה בצורה חכמה כדי לשפר את אחוזי הסגירה שלכם ולייעל את העבודה.
סימן 1: יש לכם המון לידים, אבל לא סוגרים מספיק עסקאות
זהו סימן מובהק לכך שתהליך המכירה שלכם לא מספיק יעיל. יתכן והלידים מתקררים כל הזמן, ואנשי המכירות לא מספיקים לעקוב אחרי כולם בזמן. פתרון? אוטומציה שתזכיר לכם לבצע פופ-אפ לכל ליד לפני שהוא מתקרר.
סימן 2: כל איש מכירות עובד בצורה שונה
אם כל איש מכירות עובד עם שיטות שונות על מערכת CRM אחת או אפילו על אקסל, זה יוצר בלאגן ויכול לגרום לאי-סדר במעקב אחרי הלידים. פיתרון פשוט: שימוש במערכת אחידה שמאפשרת לכל הצוות לעבוד על פי אותם סטנדרטים, עם אוטומציות שיגדילו את היעילות.
סימן 3: לידים ולקוחות לא מגיעים לפגישות
האם אתם מוצאים את עצמכם במצב שבו לידים לא מגיעים לפגישות שנקבעו? כל זה נגרם לעיתים כתוצאה מחוסר בתזכורות אוטומטיות. הפתרון: מערכת אוטומטית שתשלח תזכורות ללקוחות לפני הפגישה.
סימן 4: אין מקום מסודר לעקוב אחרי סטטוסים של לידים
אם אתם מוצאים את עצמכם צריכים לבדוק סטטוסים של לידים בכמה מקומות שונים (אקסל, CRM, תצוגות שונות), אתם בוודאי מבזבזים זמן יקר. אוטומציה במערכת CRM אחידה יכולה להבטיח שהסטטוסים יהיו מעודכנים בזמן אמת, וניתן יהיה לעקוב אחרי הכל במקום אחד.
סימן 5: אתם שולחים המון הצעות מחיר ולא סוגרים מספיק עסקאות
הבעיה היא שבחלק מהמקרים לא עוקבים אחרי הצעות המחיר. אוטומציה תוכל לשלוח הצעות מחיר ישירות מה-CRM עם כל הפרטים הנדרשים, כולל תזכורות ללקוחות לחתום.
סימן 6: בניית הצעות מחיר ידנית לוקחת המון זמן
אם אתם עדיין בונים הצעות מחיר באופן ידני, אוטומציה יכולה לקחת את כל תהליך יצירת הצעת המחיר וחתימתה ולהפוך אותו לאוטומטי. זה יחסוך זמן וימנע טעויות.
פתרונות אוטומציה שיכולים לעזור:
-
מנגנון פופ-אפ אוטומטי: יש צורך במנגנון שיעבוד ברקע ויתזכר את אנשי המכירות לבצע פופ-אפ ללידים בזמן.
-
עבודה על מערכת CRM אחידה: כל הצוות צריך לעבוד על מערכת אחת עם שיטה אחידה למעקב אחרי לידים ולקוחות.
-
תזכורות אוטומטיות לפגישות: מערכות כמו קלנדלי יכולות לאפשר לכל אחד לקבוע פגישה אוטומטית בזמן שמתאים לו.
-
אוטומציה ביצירת הצעות מחיר: תהליך זה יכול להתבצע אוטומטית דרך ה-CRM, כולל שליחה, חתימה ומעקב אחרי הצעות המחיר.
אם אתם רוצים לשדרג את תהליך המכירה שלכם ולהטמיע אוטומציה בצורה נכונה, אנחנו ב-RYSE נשמח לעזור לכם להתאים את הפתרונות האופטימליים לעסק שלכם.
אל תשאירו יותר לידים קרים באויר. פנו אלינו ונתאם פגישה כדי להטמיע אוטומציה שתשפר את תהליך המכירה שלכם.