
הגיע הזמן לעשות סדר בבלאגן!
רוצים לקבל מאיתנו שיחת ייעוץ ואפיון ראשוני ללא עלות?
תשאירו את הפרטים שלכם למטה עכשיו 👇

הפחד שה-CRM יהפוך לפיל לבן בעסק? במאמר הזה נפרט איך לשלב את הצוות בתהליך האפיון וההטמעה, לבחור מערכת מתאימה ולשלב אוטומציות שיביאו תוצאות מיידיות.
בעסק, כשהכל פועל על אקסל, גוגל דרייב, או מערכות חינמיות, השינוי למערכת CRM נשמע לא פעם כמו צעד גדול ומפחיד. רבים מהעסקים שניסו להטמיע CRM מוצאים את עצמם בסופו של דבר עם מערכת שנשארה לא בשימוש, לא אפקטיבית, או פשוט "פיל לבן". מה אפשר לעשות כדי להימנע מהמקרה הזה? הנה כמה פתרונות שיבטיחו שה-CRM שלך יפוך לנכס אמיתי לעסק, ולא לנטל.
כדי שה-CRM לא יהפוך לפיל לבן, חשוב מאוד לבצע אפיון מדויק לכל הצרכים של העסק. אל תבחרו מערכת רק כי ראיתם אותה בפרסומת או שמישהו המליץ עליה. אפיון טוב מוודא שהמערכת שתבחרו תענה על הצרכים הספציפיים שלכם ותשפר את העבודה השוטפת. לדוגמה, אם אתם צריכים מערכת שתשולב בקלות עם קמפיינים שיווקיים או מערכת דיוור, חשוב לוודא שה-CRM שאתם בוחרים מציע אפשרויות אינטגרציה מלאות.
אחת הטעויות הגדולות ביותר בהטמעת CRM היא למנוע מהצוות להיות חלק פעיל בתהליך. שילוב הצוות בתהליך האפיון ולקבל מהם משוב בשלב מוקדם יעזור להם להבין את היתרונות שבשימוש במערכת. תהליך זה גם יגרום להם להרגיש שהם חלק מהפתרון, וכך תגדל המוטיבציה להשתמש במערכת לאורך זמן.
כשהצוות לא יודע איך להשתמש במערכת, זה רק עניין של זמן עד שה-CRM יהפוך לפיל לבן. הדרכות מסודרות – בוידאו, בטקסט, או בקבוצות זום – יכולות לעזור לצוות להכיר את המערכת ולהבין כיצד להשתמש בה בצורה אופטימלית. הדרכות יפשטו את השימוש ויביאו לתוצאות טובות יותר כבר בשלב מוקדם.
המראה של המערכת חשוב לא פחות מהפונקציות הטכניות שלה. מערכת CRM נוחה וויזואלית היא כזו שנעים לעבוד עליה, שקל להבין את האפשרויות שלה, והעבודה בה אינטואיטיבית. מערכות שלא נראות טוב או לא נוחות לשימוש לא ימשכו את הצוות לאורך זמן, ותהיה סבירות גבוהה יותר שהם לא יעבדו איתן בצורה אפקטיבית.
אוטומציה חכמה יכולה לשדרג את העבודה שלכם ב-CRM ולחסוך זמן. אל תשאירו את הצוות עם עבודה שחורה ו repetitive. אוטומציות שיבצעו פעולות אוטומטיות – כמו שליחה אוטומטית של מיילים או הודעות וואטסאפ – יחסכו דקות יקרות ביום ויפנו זמן לעבודה המהותית.
לוחות בקרה (Dashboards) ב-CRM יכולים להיות אמצעי מצוין למעקב אחרי ביצועי הצוות בכל תחום – שיווק, מכירות, שירות לקוחות. הצגת לוחות בקרה לכל הצוות תאפשר להם לדעת איפה הם עומדים, אם הם עומדים ביעדים, ותשמור אותם ממוקדים ומדורבנים.
אם אתם בתחילת הדרך ומרגישים שהמעבר ל-CRM מסובך, אל תתייאשו. זה שלב מאתגר, אך ההשקעה משתלמת מהר מאוד. על פי ניסיון שלנו, צוות שעובר הכשרה מדויקת יכול להרגיש שינוי משמעותי תוך חודשיים – ומאז השמיים הם הגבול.
CRM נכון יכול לשדרג את העסק שלכם, לשפר את מכירות, ולייעל את כל תהליכי העבודה. אם אתם גם מרגישים שה-CRM שלכם עלול להפוך לפיל לבן, הזמן לנקוט בצעדים לשיפור המצב הוא עכשיו. אל תחכו שיתפספסו לכם הזדמנויות, שיחות, או לידים.
לפרטים נוספים על איך לשלב CRM בצורה אפקטיבית בעסק שלכם, פנו אלינו ב-Ryse.co.il. אנחנו כאן כדי לעזור לכם להימנע מהמקרה של "פיל לבן" ולשדרג את העסק שלכם עם CRM ואוטומציה חכמה.