לוחות בקרה חובה לעסק – מחלקת שיווק 📊 #BI #business #dashboard #marketing

לינקים שימושיים
אם אתם בעלי עסקים שמשווקים באלפי/עשרות אלפי שקלים בחודש ואתם מנהלים מעל 2 עובדים. אולי אחד מהמשפטים הבאים של הלקוחות שלנו נשמע לכם מוכר : "אין לי שליטה ובהירות בעסק, אני לא יודע מה קורה בשיווק, מכירות ושירות אצלי בעסק – אין מקור אמת אחד, הכל מפוזר בין האקלסים" "אני והצוות שלי מתעסקים בנוהל כיבוי שריפות ועבודה שחורה 60% מהיום" "נופלים לי לידים בין הכסאות, שוכח לחזור אליהם ואני מפספס לפחות 30% מהלידים, אני משלם אלפי שקלים על שיווק בכל חודש ומשאיר כסף על הרצפה" תשאירו לנו פרטים בלינק למאטה לקבלת שיחת ייעוץ חינמית לאפיון העסק שלכם 👇
השקתי מדריך על "איך אפשר לבנות מקום אחד מסודר לנהל ממנו את כל העסק" לגמרי בחינם !
אם אתם מחפשים מערכת CRM ישראלית עם כוחות על בינלאומיים, תכירו את פיירברי – לשעבר פאוורלינק, הרשמו לקבלת חודש ניסיון חינם!
אם אתם מחפשים מערכת שתוכלו לממשק איתה את שאר המערכות בעסק שלכם ולעשות אוטומציות (קסמים), תוכלו להתנסות עם 10,000 פעולות חינם דרך הלינק שלנו במייק – לשעבר אינטגרומט:
רוצים מערכת דיוור ישראלית ברמה בינלאומית עם אופציות לאוטומציות / הקמת דפי נחיתה / ניתוח מעמיק של מערכי השיווק שלכם במייל, סמוב תיתן לכם את הפתרונות האלה והרבה מעבר. הירשמו דרך הלינק שלנו להמון הטבות שוות!
המערכת המפורסמת והמדוברת ביותר בעולם שנוצרה כחול לבן בישראל – לניהול פרויקטים, משימות, לקוחות ועוד.
חשוב שתכירו את מערכת הנהלת חשבונות המתקדמת בשוק, מערכת סאמיט
מערכת סליקה מתקדמת, עם אפשרויות אוטומציה מדהימות. קבלו הטבות שוות בלינק :
מערכת מושלמת לניהול משימות, פרויקטים, עובדים ואפילו יכולה לשמש אתכם בתור מערכת ניהול לקוחות. קליקאפ היא המערכת בה מאורגנים כל הפרויקטים שלי לפיתוח העסק והשיווק.
מחפשים מערכת CRM בינלאומית שאפשר לשלב בה ניהול פרויקטים, עם חשבונאות ומרכזיה ישראלית – כדאי לכם להירשם ולראות את אורגימי, לקבלת חודש ניסיון חינם ליחצו!
מעדיפים מערכת CRM בינלאומית עם אופציה לשימוש בעברית/אנגלית, תכירו את פיידפרייב, ואם תירשמו דרך הלינק תקבלו חודש ניסיון חינם :
המרכזיה הטלפונית המתקדמת בישראל, עם יכולות Ai שישדרגו את העבודה היומיות של צוות המכירות הטלפוניות והתמיכה שלכם.
מנהלים אתר eCommerce ומחפשים פתרון שיכלול פופ אפים, מיילים לנטישת עגלה ועוד המון פיצ'רים שווים שישאירו את הלקוחות שלכם בפה פתוח מהשירות שאתם נותנים להם, הגיע הזמן שתתחילו להשתמש בFlashy App :
כמו גוגל שיטס, אבל על סטרואידים. אפשר לבנות כמעט כל סוג מערכת שתרצו עם איירטייבל – CRM, ניהול מלאי, ניהול משימות… וזו רק ההתחלה.
מחפשים מערכת טפסים שנראית טוב יותר מGoogle Forms עם אפשרויות עיצוב ואוטומציה מתקדמות מהטובות בעולם?
רוצים לחבר את העסק שלכם לוואטסאפ? טיימליינס היא המקום : (מומלץ לטכנולוגיים ביניכם)
מערכת לשליחת מסמכים לחתימה דיגיטלית לבעלי עסקים

כיצד לבנות לוח בקרה שיווקי (Marketing Dashboard) שמייצר לכם החלטות חכמות


ברוכים הבאים! 👋

אם אתם עוסקים בשיווק דיגיטלי – ממומן או אורגני – הפוסט הזה בשבילכם. כאן נצלול לעומק לתוך דשבורדים (לוחות בקרה) שמודדים ביצועים שיווקיים ומכירתיים בעסק, ונבין איך להפסיק לנחש, ולהתחיל למדוד.


למה בכלל לבנות דשבורד שיווקי?

שיווק הוא תהליך מורכב. בקלות אפשר למצוא את עצמנו שופכים אלפי שקלים על קמפיינים מבלי לדעת אם הם באמת משתלמים.

לוח בקרה טוב עוזר לנו:

  • למדוד אפקטיביות של ערוצי שיווק שונים.

  • לזהות צווארי בקבוק בתהליך המכירה.

  • להבין אילו מוצרים מושכים יותר עניין.

  • לדעת מתי ואיפה לידים נוטשים – ולמה.


כמה עקרונות חשובים לפני שמתחילים:

🔁 מדידה לאורך זמן – לפחות 90 יום.
שיווק לוקח זמן. לפני שמסיקים מסקנות – תנו לקמפיינים לרוץ ולייצר דאטה.

📊 השוואה בין מקורות – שיווק פה לאוזן, פייסבוק, גוגל, שיתופי פעולה, אינסטגרם – כל מקור צריך מדידה נפרדת.


אילו נתונים חשובים למדוד בלוח הבקרה?

1. כמות לידים לפי מקור הגעה

דוגמה: כמה לידים הגיעו מפייסבוק לעומת גוגל?
כך תדעו היכן לשים את תקציב השיווק הבא שלכם.

2. פילוח לפי קמפיינים ממומנים

לא מספיק לדעת שפייסבוק מביא לידים – חשוב לדעת איזה קמפיין בדיוק.

3. פייפליין סטטוסים – לידים לפי שלב בתהליך המכירה

למשל:

  • לידים חדשים

  • יצרו קשר

  • נקבעה פגישה

  • קיבלו הצעת מחיר

  • סגרו עסקה

כך תזהו בקלות איפה יש "פקק". לדוגמה: הרבה לידים מחכים להצעת מחיר? אולי משהו תקוע בתהליך.

4. לידים לפי מוצר

מה מושך יותר? המוצר הבסיסי או הפרימיום?
מעולה להבנה של ביקוש והתאמה שיווקית.

5. פילוח לידים שלא סגרו

אחוזי נטישה הם מדד קריטי. כך תבינו כמה לידים נושרים – ולמה.

6. פילוח לפי סיבת עזיבה

  • יקר לי

  • אין לי זמן

  • קניתי אצל מתחרה

  • אנסה לבד

כאן תמצאו תובנות זהב על שיפור הצעה שיווקית או תהליך המכירה.

7. פילוח נטישות לפי מקור הגעה

אם 90% מהלידים מפייסבוק לא סוגרים – כנראה יש בעיה. זה לא בהכרח אומר לסגור את הקמפיין, אבל אולי לשנות קריאייטיב או קהל יעד.

8. זמן ממוצע לסגירת עסקה

מעולה לניהול נכון של ציפיות, תחזיות, ומוטיבציה של אנשי המכירות.


איך זה נראה בפועל?

הלקוחות שלנו ברייז, וגם אנחנו בעסק שלנו, בונים דשבורדים אוטומטיים שמתחברים ל-CRM, לקמפיינים השיווקיים, ולקבצי מעקב פנימיים.
כך כל הנתונים זורמים למקום אחד – והתמונה מתבהרת.


לסיכום:

אם אתם לא מודדים – אתם מנחשים.
אם אתם מודדים חכם – אתם מנהלים.

דשבורד שיווקי טוב זה לא מותרות – זה כלי שמביא שקט נפשי, מיקוד, וחיסכון עצום בזמן וכסף.

שתפו את הסרטון:

הדרכות שעשויות לעניין אותך

קבלו בחינם את ההדרכות הכי חדשות שלנו​